Avui és 27 de març, Dia Mundial del Teatre. Però podría ser 16 de març o 5 d’abril, ja que ja fa unes quantes setmanes que els dies es confonen.

Avui, però, es una mica diferent: El Dia Mundial del Teatre, un dia creat per remarcar la importància d’aquest art i de la cultura a nivell mundial. I aquest any, cadascú des de casa seva, no és menys per seguir celebrant-lo, recordant el que significa per nosaltres i a les nostres vides, sense oblidar el valor social i cultural (ens ho podeu explicar a les Xarxes Socials!).

Aquest any és pot fer una mica difícil aquesta celebració, però estem segurs que tornarem: tornarem als escenaris, als teatres, a les places i als carrers a inundar de somriures els més petits, els més grans i els del mig. 

… I també tornarem a gaudir de Mostra Igualada:

Fa més de 30 anys que quan arriba la primavera tenim una cita a Igualada per gaudir durant un cap de setmana d’allò que ens apassiona: els espectacles infantils i juvenils.

Aquest any però, aquesta cita que hauria començat ahir  s’ha vist modificada per una causa de força major que, tot i aïllar-nos cadascú a casa seva, ens uneix en una lluita comuna.

És per això que volem fer una mirada positiva de tot això, unint-nos a la celebració de #LaMostraACasa amb un repàs dels espectacles dels nostres socis que haurien actuat. El món està parat, però les persones no, i darrere les companyies hi ha persones que viuen dels bolos i depenen de les fires per guanyar visibilitat.

Sabem que la situació és complicada, però també sabem que junts (cadascú des de casa seva) passarem aquest temps, i l’any que ve ens reunirem a Mostra Igualada i recordarem aquesta etapa com aquell moment en que ens vam unir tots i ens vam fer més forts.

Aquí us deixem els trailers i informació dels espectacles que anàven a presentar els nostres socis:

Geometria de Roseland Musical

Una experiència visual per gaudir d’un principi bàsic i que és present a tot arreu: música i coreografia naturals, les que evolucionen l’essència orgànica de la forma. Estructures lineals, circulars o creant els vèrtexs on conflueixen les arts: imaginari i fantasia d’imatges on els ballarins generen tot de variacions prefixades.

Fragile de LaBú Teatre

LaBú Teatre us convida a sentir, a emocionar-vos, a perdre-us… A través del moviment, dos actors creen quadres visuals suspesos en un espai indefinit, vulnerable i possible. Un espectacle poètic per a tots els públics que conduirà l’espectador a un estat de lleugeresa i llibertat.

Kl’aa d’Inspira Teatre

Poc a poc surto del niu, on soc? Qui soc? Amb cada so i amb cada pas em vaig fent més jo, em vaig construint i alhora puc mirar-te més a tu i als altres. Amb la brúixola de la curiositat m’allunyo de casa per descobrir nous indrets i fer el meu camí, la meva cançó.

Camí a l’escola de Campi Qui Pugui

Tres germanes, un camí i un objectiu: tenir el futur a les seves mans. Tres nenes que viuen en un país llunyà i proper a la vegada i que representen la història real de milers d’infants d’arreu del món. Infants decidits, autònoms i capaços, que comparteixen les ganes d’aprendre i són conscients que només l’educació els obrirà les portes a un futur millor.

Orbital de Farrés Brothers i Cia.

Quan un coet és llençat a l’espai, aprofita la rotació de la Terra; entra en òrbita durant un temps i així agafa embranzida per sortir disparat a més velocitat. De la mateixa manera, quan coneixem algú, entrem en òrbita amb aquesta persona i ens impulsa cap a trajectòries on no hauríem anat si no l’haguéssim conegut.

Hamelí de Xip Xap Teatre

Alguns clàssics tenen el poder de sobreviure al pas del temps i continuar oferint lectures que ens resulten completament contemporànies. Com Hamelí, un espectacle basant en un conte clàssic que manté viva una essència que pensem que és imprescindible explicar.

Hai, la pescadora de somnis de Cia. Giramàgic

Un cargol de mar emet la música de l’oceà. En un vaixell de cartó, HAI, la pescadora de somnis, inicia la seva aventura poètica per l’oceà de la imaginació. HAI convida al públic a submergir-se en aquest viatge oníric de màgia, titelles i moviment, com un cor, acompanyant a la protagonista en el seu somni per la llibertat, en un acte psico-màgic on, al final, ens alliberem tots.

A la fresca de Cia. Anna Confetti

Tres pallasses surten amb una cadira gegant a prendre la fresca al carrer, generant algunes situacions quotidianes i d’altres de surrealistes, que portades al límit esdevenen inevitablement còmiques. Un espectacle inspirat en la tradició entranyable i quotidiana de les àvies que a les nits d’estiu sortien a prendre la fresca i comentaven les anècdotes de la jornada.

Marúnica de Cia. Roberto G. Alonso

Roberto G. Alonso ens proposa un viatge iniciàtic, poètic i lúdic per endinsar-nos al món de la fascinant pintora de la Generació del 27 Maruja Mallo. La seva variada obra, plena de simbolismes surrealistes i desproporcions, és el vehicle idoni per connectar amb l’imaginari dels infants.

Vers per on de Pentina el Gat

La Núria Freixa té un llibre de poemes sense enquadernar. Poemes sobre personatges i llocs de la nostra infantesa, sobre les estacions de l’any, sobre alguns dels jocs i joguines populars que els nostres pares jugaven amb els seus amics, amb la família…Jocs de carrer que existien abans que els aparells electrònics ho col·lapsessin tot. Aquest llibre ha caigut ara en mans dels Pentina el gat. De fet ha caigut accidentalment a l’escenari. I ara tenen un problema: tots els poemes escampats, versos perduts, paraules amagades, lletres cap per avall, accents desperdigats i una cantant que rima a tothora. Veurem si els Pentina el Gat són capaços de reconstruir el llibre de poemes de la Núria i amb la seva música i les seves cançons convertir-lo en el primer concert de poesia pop: Vers per on.

En Patufet (i els seus pares) de Teatre Nu

“Hi havia una vegada una entranyable parella a qui agradava cantar, cantava ell, cantava ella….” Un dia aquesta parella va decidir entrar en el món de la maternitat i la paternitat, i ho va fer amb alegria i il·lusió. De seguida, però, un fet inesperat els va omplir de patiment: l’infant naixeria molt i molt petit.

Valentina Quàntica de la Cia. de Teatre Anna Roca

Per què, si vivim en una societat que procura per la igualtat d’homes i dones, hi ha tan poques científiques reconegudes? Per què tenim tantes curiositats sense resposta? Per què és tan fascinant el món en el que vivim??! Si vols resoldre aquestes qüestions, si ets dels que la curiositat et surt per les orelles o simplement tens ganes de descobrir allò que li passa pel cap a la Valentina, entra al seu laboratori!

Polzet de Zum-Zum Teatre

Divertida per als nens i nenes i commovedora per als adults, (encara que potser resulti al contrari), presentem el conte a través de la relació d’un fill amb el seu pare. I és per això que aquest és un espectacle especialment ideat per a pares i fills, per a mares i filles (feu les combinacions que vulgueu). Segons diuen, els contes es van inventar per a dormir als nens i despertar als adults, però …i si els pares fossin els nens i els fills els adults?

On vas Moby Dick? del Centre de Titelles de Lleida

Adaptació lliure del clàssic d’Herman Melville, escenificat per a públic familiar, on els titelles de taula, la projecció d’animacions i les cançons ens endinsaran en la història d’una gran balena blanca, Moby Dick.

Sopa de pedres d’Engruna Teatre

Sopa de pedres, un nou espectacle que parla de totes aquelles persones que, fugint de la seva realitat més immediata, arriben a terres que no coneixen, amb llengües que no parlen i havent deixat casa seva a milers de quilòmetres. I parlant d’aquelles persones, veureu com, de fet, parlen de tots nosaltres i d’aquelles pedres que ens trobem a la vida i que cal convertir en oportunitats i aprenentatge.

Tràiler Sopa de Pedres from Engruna Teatre on Vimeo.

El monstre de colors de Tutatis

El color groc vol dir que estàs content. El blau és la tristesa, el vermell és la ràbia, el negre la por… El verd… Quin embolic! Cada color representa una emoció, però cal saber entendre-les per posar-les en ordre.
Adaptació teatral de “El Monstre de Colors” l’obra de l’Anna LLenas amb més de 300.000 còpies venudes i traduïda a 16 idiomes.

En unes setmanes ens trobem als teatres, places i carrers!