Fa poc que us heu obert un perfil a Instagram? Voleu saber com funciona una xarxa social que ja té 300 milions d’usuaris al món i en voleu conèixer tots els detalls? En aquest taller descobrireu com podeu treure profit de la xarxa de moda en el vostre dia a dia i com us hi heu de moure per donar visibilitat al vostre projecte.
Objectius:
Conèixer les possibilitats que la xarxa social Instagram ofereix des del punt de vista tècnic i introduir-se, igualment, al protocol de relacions i la interacció que s’hi estableix, per tal de poder iniciar-hi una presència adequada.
Metodologia:
El taller serà eminentment pràctic i, durant aquesta sessió, adquirirem tots els coneixements, aplicant-los directament al perfil que gestionem.
Requisits mínims:
Tenir creat un perfil a Instagram i portar un smartphone o una tauleta amb connexió a Internet i amb l’aplicació instal·lada.
Capacitat limitada: 30 places disponibles.
Adreçat a: Qualsevol persona que treballi en o per a una empresa o projecte cultural i que vulgui aprendre afer servir Instagram com a eina de promoció i d’interacció.
HORARI I ESPAI
Dimecres 2 de desembre, de 10:00h a 14:00 h.
UPF. Edifici ESCI-Born. Aula Mango. Passeig Pujades, 1. Barcelona 08003
1. Què és Instagram i per a què serveix
- Repercussió.
- Tipologia d’usuaris.
- Comunitats d’instagramers.
- Novetats en l’àmbit de la publicitat.
2. Funcionament tècnic
- Com moure’s per l’aplicació: les diferents parts de la interfície.
- Què cal fer per presentar de manera adequada el perfil.
- Com editar una foto i penjar-la. Aprofundiment en les eines d’edició que ofereix.
- Compartir les fotos en altres xarxes socials.
3. Protocol de relacions i interacció
- Relacions amb la comunitat: el to de la xarxa.
- Com s’utilitzen les etiquetes i les mencions.
- Com fer seguidors i com saber a qui seguir.
- Instagram Direct.
- La importància relativa dels likes.
4. Dinamització a Instagram
- Concursos, reptes i mencions.
- Comptes i accions.
5. Gestió d’Instagram des d’un ordinador
- El web d’Instagram.
- Iconosquare i estadístiques.
Ponents
Rosa Comes. Gestora cultural i poeta. Llicenciada en filologia catalana i postgrau en teoria i estètica de l’art contemporani. Fa catorze anys que és tècnica de cultura a l’Administració pública (a l’Ajuntament de Tarragona i a la Generalitat de Catalunya), on s’ha especialitzat en l’acció cultural a Internet. Actualment és la responsable de la comunicació i la participació digitals a les àrees de Cultura, Festes i Patrimoni de l’Ajuntament de Tarragona, d’on en coordina l’estratègia 3.0 i desenvolupa el projecte d’art i patrimoni El Batec del Temps. En l’àmbit privat, és cofundadora de la comunitat oficial d’InstagramersTGN, de la qual exerceix de mànager des del 2011. Ha impartit classes de gestió cultural i Internet a la Biblioteca Pública de Tarragona, a la xarxa de centres cívics de la ciutat i a la Universitat Rovira i Virgili en màsters i postgraus relacionats amb les humanitats. http://evitoelverb.wordpress.com. | |
Albert Anguera. Mànager d’InstagramersTGN i gestor de continguts (community manager). D’ofici delineant, amb els anys ha canviat d’orientació laboral i s’ha especialitzat en la gestió de xarxes socials, especialment Instagram, a partir de la seva implicació en la comunitat oficial d’Instagramers de Tarragona i en empreses d’altres sectors. En aquest àmbit, a banda de la gestió de la xarxa, ha organitzat tot tipus d’accions participatives, com ara concursos, «instameets» o trobades, visites guiades o «instawalks», tallers fotogràfics… És creador i desenvolupador del projecte IgersMap, «el primer mapa del món creat per i per a instagramers», que s’ha implantat a Tarragona, Girona, Saragossa, Bilbao, Barcelona i Madrid. Ha impartit classes sobre Instagram a la Biblioteca Pública de Tarragona, a la xarxa de centres cívics de la ciutat i a la Diputació de Tarragona. http://animalde3potes.wordpress.com.“ |
0 comentaris