8/7/13 PLACES EXHAURIDES!! per a la sessió de “Gestió de públics. Comunicació i comunitat”. Si hi esteu interessats ens podreu seguir en streaming http://bit.ly/14vukTo
El Departament de Cultura proposa un recorregut de 3 sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals que s’inicien en aquest àmbit i a professionals que amb un nivell mitjà-alt d’expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.
1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013.
2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013.
3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 6 de novembre de 2013.
En els últims anys els gestors culturals han treballat de valent per conèixer els seus públics. Tot i així, encara són necessàries eines d’anàlisi i mètrica per revisar accions fetes i avaluar decisions.
Sessió adreçada a gestors i gestores d’empreses i/o responsables de comunicació de l’àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats a conèixer la gestió de públics i la seva vinculació a la comunicació cultural amb un nivell d’expertesa mitjà-alt.
PROGRAMA
9.30 h. Les bases dels públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador.
Els públics del segle XXI:
- No vull que em vinguin a buscar, vull trobar-ho jo.
- No vull ser un client més, vull informació personalitzada.
- M’han de satisfer necessitats relacionals, formatives, funcionals…
- Vull que em sorprenguin i que em mimin.
- Haig d’estalviar, m’han d’assegurar el benefici.
- Vull ser protagonista!
L’especificitat de l’àmbit cultural:
- Com són els públics de la cultura?
- Estil de vida vs. consum cultural
- Com segmentem una campanya de comunicació en funció del públic?
- Una mateixa persona pot ser tipologies de públic diferents en funció del cicle vital, dels acompanyants, dels entorns, etc. Qui és qui en cada moment?
L’estratègia i el posicionament: Claus per a la gestió de públics:
- Posicionament i segmentació
- La imatge de marca, la reputació digital, els valors, els portaveus
- El factor de compra: tenim clar el reason why? Quina és la nostra proposta de valor?
- Oferta vs. Demanda
- La influència del neuromàrqueting
- De la comunicació de producte al màrqueting de continguts i màrqueting relacional
11.00 h. Exercici pràctic 1. La segmentació de públics
11.30 h. Pausa i cafè
12.00 h. La gestió i l’anàlisi dels públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador
Les estratègies de comunicació:
- Com influeixen els públics en les polítiques de gestió i comunicació?
- Com s’analitzen les dades? Són prou completes?
- Com s’enriqueixen i fan créixer?
- Com les contrastem amb l’entorn i generem sinergies?
- Programes de participació, implicació social, arts comunitàries, fidelització
- Públics diversos, estratègies de comunicació a la carta
Tendències de consum:
- Reducció d’abonaments: no al compromís a llarg termini
- Increment de la venda individual: consum a la carta
- Augment de la venda d’última hora (low cost culture)
- Increment de la venda creuada
- Compra per prescripció: reducció del risc
- Valoració molt alta dels incentius a la compra
La comunicació a partir de la gestió de públics:
- La gestió de la base de dades.
- Analitza a fons les dades per adaptar la teva estratègia i per fer accions de venda i difusió cada dia més individualitzades.
- Gestiona la participació dels teus públics: escolta, conversa i dóna feedback.
- Forma el teu públic, comparteix coneixement (lifelong learners).
- Revisa l’experiència, litúrgia de l’oferta.
- Ofereix espais de trobada i visibilitat, alimenta l’ego del públic.
- Fidelitza el teu públic, incentiva la compra (abonats i esporàdics).
12.40 h. Casos d’èxit nacionals i internacionals
13.10 h. Taula de debat amb:
Jordi Pi. Responsable de màrqueting estratègic comercial de Televisió de Catalunya
- Josep-Miquel Faura. Cap de gestió de públics del MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya)
- Mabel Mas. Directora de negoci de Time Out Barcelona
- Valentí Oviedo. Gerent del Kursaal de Manresa
- Manel Casanovas. Director de Barcelona Gastronomia i Agenda Cultural, Turisme de Barcelona
14.10 h. Fi de la sessió
PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 18 anys d’experiència en comunicació corporativa, màrqueting cultural, formació en habilitats comunicatives, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques d’actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. L’any 2000 va fundar aPortada, consultora de comunicació corporativa i gestió cultural.
0 comentaris