Notícies

SDE: Presentacions d'impacte en streaming a les arts escèniques

Des de l’SDE, en col·laboració amb l’Àrea de Mercats de l’CEC (Catalan Arts) i FiraTàrrega, proposen dues jornades formatives adreçades al sector de les arts escèniques.
Les sessions tenen com a finalitat posar a l’abast de companyies, artistes i professionals (especialment a aquells que participaran a l’edició especial de La Llotja en Línia de FiraTàrrega 2020) eines i recursos que els permetin millorar les presentacions de les seves propostes artístiques en un entorn digital no presencial, i alhora entendre, adaptar i millorar el discurs comunicatiu a la nova normalitat.
La proposta s’estructura en dos blocs de continguts que es faran (en línia) en dos dies consecutius: d’una banda la part més tècnica i, de l’altra, la part de comunicació i de projecte.

TOTA LA INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS

Dilluns 13 de juliol 
10.00 – 13.30 h    El vídeo en temps d’streaming

La reproducció de vídeo en continu ha augmentat exponencialment; tant en l’àmbit domèstic, educatiu com professional. La comunicació per vídeo ha passat a ser una necessitat gairebé essencial, voluntària o imposada.

La sessió pretén acostar qualsevol professional de les arts escèniques, sigui quina sigui la seva disciplina, a les nocions bàsiques per crear i transmetre presentacions en vídeo tenint en compte la nova realitat audiovisual i prioritzant l’enginy per sobre de la tècnica o dels coneixements audiovisuals prèviament adquirits.

  • Vídeo: enregistrament amb mòbil / càmera web / DSLR / Videocàmera. Velocitat d’obturació, diafragma, ISO, resolució.
  • Àudio: intern (dispositiu) / extern (micròfon lavaliers / micròfon de veu) XLR – Jack – USB
  • Maquinari: processador / RAM / targeta gràfica / disc Dur. Aspectes bàsics.
  • Programari: programari a l’abast. Plataformes. Cerca de recursos.
  • L’espai d’enregistrament: il·luminació / acústica / elements
  • Accessoris: trípode, llums, teleprompter (teleapuntador), mixer (mesclador)

Sessió de 3 hores de formació i 30 minuts de preguntes, amb una pausa de 15 minuts

Els requisits mínims recomanables per a la sessió són els següents: disposar d’un ordinador, un dispositiu de captura de vídeo (sigui mòbil, càmera web, DSLR o videocàmera) i connexió a internet.

Rubén Ginestós, director creatiu de Clicksound

Dimarts 14 de juliol 
 10.00 – 11.30 h.    La comunicació en temps de post-COVID-19

Què ha canviat en la nostra manera de comunicar-nos? Quina és la comunicació més eficient en la nova normalitat

  • Com es pot ser notícia als mitjans de comunicació en la nova normalitat (per a molts encara en línia).
  • Com podem mantenir el contacte amb els nostres públics i enfortir la comunitat.
  • Noves estratègies en comunicació cultural.
  • Com podem gestionar els equips en l’online i l’offline
  • Com podem enfortir la comunicació empàtica i assumir la vulnerabilitat

Sessió d’1 hora de formació i 30 minuts de preguntes

Cristina Salvador, directora de l’agència de comunicació Both
11.30 – 13.00 h.      Presentacions d’impacte

Qui soc, què faig, per què et pot interessar el meu projecte/espectacle

  • Missatge: presència d’un missatge únic i clar, amb informació ben estructurada i que aconsegueixi transmetre una idea central.
  • Creativitat: els recursos i mecanismes utilitzats per fer que el missatge sigui interessant i notable.
  • Ús del llenguatge: el llenguatge utilitzat en relació amb l’audiència a qui s’adreça la presentació.
  • Habilitats escèniques: la posada en escena des d’una pantalla (veu, gesticulació, domini escènic, recursos,…)
  • Persuasió: l’impacte global de la presentació.

Sessió d’1 hora de formació i 30 minuts de preguntes.

Ferran Ramon Cortès. Director de l’Institut 5 Fars: www.5fars.com. Cocreador del model Bridge. Soci fundador de l’Instituto de Comunicación

INSCRIU-TE AQUÍ

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a