Tradicionalment els mitjans de comunicació han estat cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística. Les relacions entre els professionals de la comunicació i de l’àmbit cultural han estat molt estretes. Això ha facilitat la interconnexió entre els professionals de la comunicació cultural que treballen des d’entitats, empreses, associacions, etc., i els periodistes que des dels mitjans han traslladat la seva visió a la societat. Actualment les coses estan canviant i les redaccions s’han vist immerses en grans reestructuracions. Tot plegat fa que sigui necessari conèixer què està passant als mitjans.
Sessió adreçada a gestors i gestores d’empreses i/o responsables de comunicació de l’àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats a conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural amb unnivell d’expertesa bàsic.
HORARI i ESPAI
Dimecres 2 de juliol, de 10:00h a 14:00 h.
Sala d’actes de l’Arts Santa Mònica. Rambla de Santa Mònica, 7.Barcelona 08002.
09.45 h. Inscripcions
10.00h – 10.45 h. Les bases de la comunicació, a càrrec de Cristina Salvador.
- Què és el posicionament? Coneixem el nostre fet diferencial?
- Definir els missatges clau
- Definir quin és el públic objectiu. A qui ens adrecem? Com ho fem?
- Com hem de dissenyar la imatge de marca a partir d’un posicionament
- Escollir i preparar els portaveus: qui són els emissors del missatge?
- Quins materials informatius, gràfics, audiovisuals i TIC necessitem?
10.45 h – 11.00 h. Exercici pràctic 1. La idea creativa
11.00 h – 11.40 h. Els públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador.
- Com són els públics de la cultura?
- Estil de vida vs. consum cultural
- Com segmentem una campanya de comunicació en funció del públic?
- La idea creativa
11.40 h – 12.00 h. Pausa
12.00 h – 12.40 h. El pla de relacions amb mitjans, a càrrec de Cristina Salvador
1. Conèixer els mitjans.
- Com són els mitjans de comunicació?
- Què és notícia i què no ho és?
- Com s’ha de treballar el missatge perquè sigui noticiable?
- Les rutines periodístiques: com funcionen les redaccions?
2. Els canvis dels mitjans en els últims dos anys.
- El pas a redaccions multimèdia
3. La comunicació a la carta.
- Val la mateixa nota de premsa per a tots els mitjans i suports?
- Ha mort la crítica? I el periodisme especialitzat?
- I les rodes de premsa, tenen sentit encara?
- El decàleg de la bona comunicació
12.40 h – 13.00 h. Exercici pràctic 2. El pla de comunicació
13.00 h – 14.00 h. Taula de debat amb representants dels mitjans
- Ignacio Orovio, cap de la secció de cultura de La Vanguardia
- Laura Serra, cap de la secció de cultura de diari ARA
- Toni Puntí, director-presentador del programa Ànima de TV3
- Bernat Puigtobella, director del blog cultural Núvol
-Com necessita el periodista rebre la informació cultural?
-Què és notícia en l’àmbit de la cultura?
-Les noves tecnologies en la comunicació, redaccions multimèdia
-Quin és el futur de la comunicació cultural?
PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 20 anys d’experiència en comunicació i màrqueting cultural, comunicació corporativa, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Fundadora d’aPortada l’any 2000, consultora de comunicació estratègica i gestió d’esdeveniments. Vicepresidenta del Cercle de Cultura i de l’Associació de Comunicació interna.
0 comentaris