Els dies 1 i 2 d’octubre a la casa de Colònies El Clar de Bosc (ubicada a Porqueres, Girona) se celebrarà una nova edició de les Jornades CREA, i ja en van tretze, un espai que tenen els professionals de les arts escèniques per formar-se, debatre, compartir, reflexionar i trobar-se. El certamen està organitzat des de l‘Assocació Professional de Teatre per a Tots els Públics de Catalunya (TTP).
A continuació, pots consultar algunes de les sessions que es duran a terme al llarg de la trobada. (*El programa encara està en construcció i comptarà amb altres activitats que s’anunciaran en els pròxims dies).
Itinerari 1: La veu
Sessió 1: La veu en moviment. A càrrec de Marta Rosell Prim (Actriu, Associated Teacher of Fitzmaurice Voicework)
Dimarts 1 d’octubre de 10 a 12 h.
Taller on s’explorarà la connexió entre la veu i el cos per ampliar la creativitat i el potencial vocal . La sessió es centrarà en :
- – Veu lliure-veu saludable: alliberament de la respiració , consciència corporal, i presència escènica.
- – Veu expressiva: diàmiques i font del so , qualitats de moviment i creativitat vocal.
- – Veu i personatges: cos, centre del personatge , ressonàncies i articuladors.
Marta Rosell
Actriu, titellaire, cantant i docent. Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona (especialitat de Teatre Musical), amb Postgrau de “Pedagogia Teatral a Educ. Infantil i Primària” per l’Institut del Teatre.Professora de tècnica de veu i respiració certificada per Catherine Fitzmaurice a Nova York (“Associated Teacher of Fitzmaurice Voicework ®” ).
Continua la seva exploració en el camp de la veu i interpretació amb altres tècniques com Linklater, Grotowski , Roy Hart , cant clàssic i modern o mestres i directors com Nikolaj Karpov (biomechanics) , Anatoli Vassiliev, Anne Dennis, Xavier Bobés, i Kari Margolis.
Actualment imparteix classes de veu i dicció al Cicle Formatiu de Grau Superior a l’“Aula Municipal de Lleida” , que compagina amb sessions particulars al seu estudi. Ha participat en el projecte “Caixa Escena “d’Egos Teatre (Projecte de teatre social per a joves), a on ha estat coach de moviment y actuació. També ha treballat com a mestra de Fitzmaurice Voicework a “EOLIA” (Escola Superior d’ Art Dramátic) , a l’“EAE” de Manresa i com a professora invitada al costat de Catherine Fitzmaurice a la formació:” Fitzmaurice Voicework Teachers Certification programe” (Barcelona).
Ha Treballat com actriu titellaire per a companyies com el “Petit Liceu” , “Centre de Titelles de Lleida” ,i en teatre ha participat en espectacles com “Delikatessen”, obra creada y dirigida per Joan Ollé (Sala Muntaner -Bcn- temporada 2016-17) i “Exquisit” de Rubén Muntanya i Toni Sants a la sala Tantarantana de Bcn (2024) .Membre del grup de rock Català “Pastorets Rock”.
Sessió 2: La veu com a contingut d’un espectacle. Soundpainting. A càrrec de Carles Pedragosa
Dimarts 1 d’octubre de 12 a 14 h.
Carles Pedragosa
Carles Pedragosa és músic, actor i compositor membre de la Companyia Indi Gest. Des de fa quinze anys participa juntament amb el dramaturg i actor Jordi Oriol, en la creació d’espectacles teatrals amb la transversalitat de disciplines, el joc escènic i la musicalitat del llenguatge com a pilars de les seves produccions. Paral·lelament ha treballat com a intèrpret i com a compositor també en diferents muntatges de directors com Victòria Szpunberg, Lluís Pasqual, Xavier Albertí, Julio Manrique, Silvia Delagneau, Marc Rosich o Oriol Broggi. Compagina la seva activitat artística amb la docència en en diferents centres d’ensenyaments artístics
Sessió 3: L’actuació de veu, una alternativa professional per actors i actrius. A càrrec de Begonya Ferrer.
Dimecres 2 d’octubre de 10 a 12 h.
Descripció:
En aquesta sessió coneixerem les alternatives que tenim amb la nostra veu com a eina de treball. Obrim el ventall de possibilitats que ens ofereix l’ofici de la interpretació a través de les paraules.
Parlarem de les diferents oportunitats de feina a les que podem accedir traballant amb la veu, des del doblatge, fins a locucions per ascensors, passant per publicitat i audiollibres. Coneixerem plataformes on poder presentar-nos a càstings de veu, materials amb els que podem començar a treballar, l’aparició de la IA i com això ens afecta, modulació i tons veu que “estan de moda”, personatges i accents i tot allò que vulgueu saber al voltant del món del voiceover.
Begonya Ferrer
Actriu amb més de 25 anys d’experiència a l’escenari i a diferents emissores de ràdio. Amb formació als dos sectors.
En el camp de la veu ha treballat en publicitat, coporatius i tutorials per a grans marques com Netflix, Booking, Disney, Alexa, Nike, Amazon, Meetic, Caixabank i Tik-Tok, entre d’altres.
També ha posat la seva veu en nombrosos projectes documentals, videojocs, vídeos corporatius, audioguies, audilibres, voicemessages, etc.
També és la veu d´Iberia en català i castellà.
Actualment treballa en doblatge d’animació per a l’empresa canadenca Entertainment One.
I ha participat en projectes d´entrenament de veu per a IA i clonació de veu amb Microsoft.
Itinerari 2: Intel·ligència Artifical a les arts escèniques.
A càrrec d’Enrique Torre (Títeres Sol y Tierra)
Sessió 1: Introducció a la Intel·ligència Artificial
Dimarts 1 d’octubre de 10 a 12 h.
Explora els fonaments de la intel·ligència artificial i descobreix com aquesta tecnologia revolucionària s’aplica en diversos camps, establint la base per a la seva integració en les arts escèniques.
Sessió 2: La Intel·ligència Artifical a la gestió de les companyies.
Dimarts 1 d’octubre de 12 a 14 h.
Aprèn com la IA pot transformar la gestió d’una companyia d’arts escèniques, des de l’automatització de la redacció de projectes i subvencions fins a l’optimització de la comunicació interna i externa. Alguns exemples són:
1. La Redacció de Propostes i Sol·licituds de Subvenció: ChatGPT pot ajudar a redactar propostes de projectes i sol·licituds de subvencions de manera eficient. Pot generar esborranys basats en directrius prèvies, assegurant que es compleixin tots els criteris necessaris i millorant la qualitat del contingut presentat, la qual cosa augmenta les possibilitats d’èxit en les convocatòries de finançament.
2. Gestió i Organització de Documents: La IA pot classificar i gestionar documents/dades. Això inclou la capacitat d’extreure i resumir informació clau de grans volums de text, facilitant la presa de decisions i l’accés ràpid a informació rellevant.
3. Planificació i Coordinació d’Esdeveniments: ChatGPT pot ser utilitzat per a ajudar en la logística d’esdeveniments i produccions, des de la coordinació d’horaris fins a l’assignació de tasques i recursos. La IA pot suggerir els millors horaris per a assajos i funcions, optimitzar l’assignació de personal i recursos.
4. Millora de la Comunicació Interna i Externa: La IA pot analitzar i millorar la comunicació dins de la companyia i cap a l’exterior. Això inclou la redacció de butlletins informatius, comunicats de premsa, i publicacions en xarxes socials.
5. Anàlisi de Feedback i Millora Contínua: Utilitzant eines de processament de llenguatge natural, la IA pot analitzar crítiques i feedback d’espectadors per a identificar tendències i àrees de millora. Això permet a la companyia ajustar les seves produccions basant-se en preferències i expectatives del públic, ajudant a millorar contínuament la qualitat i rellevància de les seves ofertes.
Aquests exemples il·lustren com la intel·ligència artificial pot ser un aliat valuós en la gestió d’una companyia d’arts escèniques, no sols estalviant temps i recursos, sinó també enriquint la qualitat i efectivitat de les seves operacions i productes creatius.
Sessió 3: La Intel·ligència Artificial al servei de la creació
Dimecres 2 d’octubre de 10 a 12 h.
Descobreix el paper de la intel·ligència artificial en el procés creatiu, incloent-hi la definició de personatges i la generació de noves idees, obrint noves possibilitats per a la innovació en les arts escèniques.
Enrique Torre
Enrique Torre és soci fundador de Títeres Sol y Tierra, Sociedad Cooperativa Madrileña, una empresa dedicada a la creació d’espectacles infantils amb un fort compromís social i ecològic. Com a responsable de producció, ha gestionat més de 15 espectacles dirigits a infants d’entre 2 i 11 anys, combinant titelles, teatre d’actors i altres disciplines artístiques.
Enrique també ha implementat intel·ligència artificial (IA) a la cooperativa, utilitzant aquesta tecnologia per a optimitzar la gestió, crear contingut i millorar la interacció amb el públic. Compromès amb la sostenibilitat, la seva empresa ha adoptat mesures innovadores, com l’ús d’un furgó elèctric i la col·laboració amb projectes de reforestació i moda sostenible.
Enrique compartirà la seva experiència sobre l’ús de la IA, específicament ChatGPT, en les arts escèniques, brindant una visió pràctica i creativa per a aplicar-la en l’àmbit artístic.
Sessions de tarda
LAB “L’art de gestionar persones”. A càrrec de Koldo Peñas.
Dimarts 1 d’octubre de 16 a 18 h.
Descripció
La intenció d’aquest LAB és experimentar i adquirir eines que faciliten la gestió de persones a les organitzacions, per tal quepugueu cocrear i implementar propostes del que la vostra companyia necessita.
Un espai experiencial i reflexiu on hi haurà moments de treball individual i també grupal.
El LAb està orientat a l’ecosistema de les companyies i treballarem per solucionar els seus reptes
Koldo Peñas
Facilitador i formador professional.
Actualment, també membre de les companyies Itinerania i Katakrak.
Parlem amb Xavier Bobés
Dimarts 1 d’octubre de 18 a 20 h.
Una conversa per descobrir la seva trajectòria i com són els seus procesos de creació.
Actor/manipulador i creador escènic. Es defineix com a autodidacta. Apassionat de la poètica dels objectes, investiga des de fa quinze anys amb tota mena d’objectes quotidians. Col·labora amb altres creadors com a intèrpret i com a manipulador. Aprofundeix en la recerca del contingut simbòlic/teatral dels objectes i de tot allò aparentment banal mitjançant la creació, l’assaig i la docència.
Activitat nocturna
Representació Parasite Circus de la mà de la cia.Tête de Mules.
Aquest espectacle és un acte alliberador que profana el sentit comú i la correcció política, una rialla davant la mort, la malaltia i la por.
A través de bufons shakespearians, música burlesca i titelles, l’impossible esdevé real i tangible, la comèdia es barreja amb la tragèdia grega, el teatre de fira torna a la vida i la poesia envaeix els carrers.
Com el carro de Thespis, arriba la caravana del Parasite Circus, per molestar la consciència i fer riure a contracor la gent benpensant.
Activitat conjunta, coneguem les companyies de la TTP i els seus projectes
Presentació dels projectes que el curs anterior van rebre una beca de suport a la creació concedida per la TTP. Participaran La Guilla Teatre, Tombs Creatius i Bàcum Produccions.
Presentació de les companyies que s’han incorporat recentment a la TTP.
PREUS INSCRIPCIONS:
1/2 dia | 1 dia | 1 dia i mig | |
Socis TTP | 55,00 € | 90,00 € | 125,00 € |
Socis APCC, APdC, AADPC, APGCC, AGT | 67,50 € | 108,00 € | 144,00 € |
No socis | 75,00 € | 120,00 € | 160,00 € |
** Notes:
- 1/2 dia – inclou les sessions d’un matí o la tarda i un àpat.
- 1 dia – inclou les sessions de dos blocs de matí o tarda, dos àpats i l’allotjament en habitació compartida en lliteres.
- 1 dia i 1/2 – inclou totes les sessions de l’itinerari escollit, tres àpats més esmorzar i allotjament en habitació compartida en lliteres.
- S’ha de portar sac de dormir o llençols i tovallola.
- Les habitacions son compartides, amb lliteres.
- La inscripció als itineraris 1 i 2 es imcompatible. Se n’ha d’escollir un. L’itinerari 1 s’han de fer els dos matins.
- Places limitades
Deixaràs que t’ho expliquin!? Apunta’t!
DATA: Dies 1 i 2 d’octubre de 2024
LLOC: El Clar de Bosc, Porqueres
Aquest certamen organitzat per l’Associació Professional de Teatre per a Tots els Públics de Catalunya (TTP)
0 comentaris