Dramatúrgia per a la infància
Laboratori d’escriptura i pensament contemporani
amb
LOLA FERNÁNDEZ DE SEVILLA
Què podem explicar-li a la infància? Estan els nens i nenes preparades per a qüestionar-se el món? Tenim dret a pertorbar-los amb les nostres històries; o només a entretenir-los? Inventem i narrem històries com una manera d’enfrontar preguntes que ens inquieten; contem contes per a arribar a ser capaços d’entendre el que ens passa, qui som i com és el nostre món. Això és tan cert en la dramatúrgia per a persona adultes, com en la que es dirigeix a la infància i la joventut. Omplim el bosc de molles, per a no perdre’ns. Aquest seminari conjumina la lectura, la reflexió i l’escriptura sobre algunes d’aquestes molles que trobem en les històries que els contem als nens i les nenes: una per sessió. Explorarem de manera personal i creativa en les històries que volem/necessitem relatar.
OBJECTIUS
• Incorporar els principis teòrics i pràctics de l’escriptura teatral.
• Iniciar una reflexió personal sobre el teatre i la dramatúrgia dirigida a joves públics.
• Analitzar i construir diverses estructures, gèneres, arguments, personatges, conflictes i situacions dramàtiques per a la infància i la joventut.
• Incrementar el món personal de l’alumnat a través de l’exercici de la lectura, l’escriptura i la creació teatral.
CONTINGUTS
1. El bosc: El ogrito, de Suzanne Lebeau, i El bosc dins de mi, d’Adolfo Serra.
2. Bruges, ogres i gegants: A menjar!, de Peus de Porc, i Les bruixes, de Roald Dahl.
3. La grandària sí que importa: Va haver-hi, del Pati Teatre, i Un nan en l’orella, de Christine Nöstlinger.
4. El temps… el temps?: Tres germanetes, de Suzanne Lebeau, i L’ànec i la mort, de Wolf Erlbruch.
5. Creixement: Sabates noves, de Jordi Palet i Puig, i Peter Pan, de J.M. Barrie.
6. Abandó i solitud: Una nena, de la Rous, i Hansel i Gretel (popular).
7. El joc: Misteris, de Paula Carballeira, i El rètol secret de Rosie, de Maurice Sendak.
8. Resiliència: El que torna a casa (i altres arbres), de Nieves Rodríguez Rodríguez, i Matilda, de Roald Dahl.
METODOLOGIA
La metodologia de les classes serà fonamentalment pràctica. Es proposarà la lectura de textos, així com la realització d’exercicis d’escriptura, al mateix temps que s’integra la reflexió i la cerca.
CALENDARI I HORARI
Dilluns del 3 de Maig al 21 de Juny. De 17.00 a 20..00h.
8 sessions en línia
PREU
180€
RESERVA DE PLAZA
Places limitades. Reserva la teva plaça en info@escuelainternacionaldelgesto.com
DOCENT: LOLA FERNÁNDEZ DE SEVILLA
0 comentaris