Notícies

La transferència de crèdit fiscal a les companyies de teatre

Les associacions professionals AADPC, AGT, APCC, APdC, APGCC i TTP et proposem una nova píndola formativa en línia dedicada a entendre el funcionament de la transferència de crèdit fiscal aplicada al sector cultural i de les arts escèniques, una eina cada vegada més rellevant per al finançament i la viabilitat dels projectes culturals.

Aquesta sessió té com a objectiu oferir una visió clara, pràctica i actualitzada sobre el marc legal i fiscal de la transferència de crèdit fiscal, així com explicar com es pot aplicar en projectes escènics i culturals. També es treballaran les oportunitats que aquest mecanisme pot generar per a companyies, productores i professionals del sector, així com els requisits, limitacions i implicacions reals que comporta en la gestió econòmica dels projectes.

Informació pràctica

Data: Dimecres 17 de juny de 2026

Horari: d’10 h a 12:30 h

Modalitat: En línia

Preu: Gratuït

Places limitades

Formació exclusiva per a persones associades a les entitats organitzadores

Inscripció prèvia obligatòria al següent enllaç. S’enviarà l’enllaç uns dies abans de la formació, un cop validat el llistat de persones inscrites.

Sessió en línia pensada per entendre el funcionament de la transferència de crèdit fiscal aplicada als projectes culturals d’arts escèniques, amb especial atenció a com aquesta eina pot ajudar companyies, professionals i estructures culturals a finançar les seves produccions.

Durant dues hores, s’abordaran de manera clara i entenedora els conceptes clau relacionats amb aquest mecanisme fiscal, explicant qui se’n pot beneficiar, com funciona el procés i quines possibilitats ofereix actualment el marc legal vigent. També es posarà èmfasi en el fet que es tracta d’un dret vinculat a la producció d’espectacles, vigent des del 2021 i ja àmpliament utilitzat dins el sector cultural català. Es recomana especialment que les companyies convidin també les seves gestories o professionals encarregats de la gestió fiscal i comptable, per tal de poder compartir criteris i resoldre dubtes específics vinculats a l’aplicació pràctica del mecanisme.

Una oportunitat per conèixer una eina de finançament encara desconeguda per moltes companyies, resoldre dubtes i entendre com accedir a aquesta subvenció indirecta sense concurrència competitiva.

Programa:

  1. -Consideracions generals i marc legislatiu
  2. -Què és la transferència de crèdit fiscal i com funciona
  3. -Projectes i activitats que se’n poden beneficiar
  4. -Subjectes beneficiaris: autònoms, empreses, associacions i fundacions
  5. -Funcionament pràctic del mecanisme i agents implicats
  6. -Requisits, terminis i documentació necessària
  7. -Dubtes freqüents i recomanacions per iniciar el procés
  8. -Precs i preguntes 

Ponent: Alberto Sampablo Lauro.

Actualment és professor de Dret de l’EMUC. Director de l’Agència d’Artistes Smile am&c. Membre fundador de la consultora KREO SMILE. Ha estat gerent de l’Orquestra Simfònica del Vallès,  director tècnic de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Director executiu de l’Orquestra de Cadaqués. Des de fa anys assessora a empreses del sector creatiu, arts escèniques i música en temes d’estratègia, estructurals, i de transferència de crèdit fiscal. Durant els anys 2023 i 2024 ha estat difonent aquestes mesures fiscals

amb la Cambra de Barcelona.

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tlf. +34 633 35 48 25   ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Anna Solé Marba
Horari: de dilluns a divendres de 9:00 h a 14:00 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a