És més, com més aviat s’iniciïn en el desenvolupament dels sentits musicals, molt millor. Tant, que es dóna el cas de nens que no han complert els tres anys d’edat i ja freguen l’arc sobre les cordes del violí. En aquest sentit destaca el conegut com a ‘Mètode Colina’.
Sota la premissa que el nen ‘s’ho passi bé amb la música’ a través d’activitats lúdiques i educatives, el mètode Pujol, la impulsora Helena Pujol desenvolupa a Alacant i també anomenat ‘Mètode del Violí Natural’, permet als petits assolir millors nivells d’autoestima i de memòria, els ajuda en el seu psicomotricitat i els atorga ‘una oïda absolut “. ‘Pretenc que siguin músics globals’, afirma aquesta violinista, també compositora i directora de la Jove Orquestra Contemporània de la província d’Alacant.
‘PER SEMPRE’
Pujol considera que començar a estudiar música tan d’hora és una forma excel · lent d’activar el cervell. ‘Tota la informació que fiquem en les seves neurones a aquesta edat serà una informació que quedarà per sempre, ja que encara no s’han soldat definitivament les neurones “, ha argumentat.
Però, ¿per què el violí per endinsar els nens en el camí de la música, i no la flauta o la guitarra, instruments més a mà?. El violí, igual que qualsevol altre instrument de corda fregada, com la viola, el violoncel o el contrabaix, és ‘l’instrument que major activació neuronal i, per tant, cerebral té’, respon la musicòloga que ha fet del seu mètode un dels pilars de l’introducció del nen en les primers passos musicals.
We use cookies to ensure that we provide the best user experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you agree See cookie policy
0 comentaris