La Mostra d’Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil revalida de nou l’interès de les companyies professionals per ser programades. En les darreres edicions, el mercat de referència a Catalunya de les arts escèniques per a tots els públics ha registrat un notable augment de les demandes d’inscripció, doblant amb escreix el registres habituals i ratificant el seu rol estratègic dins el sector.
La convocatòria per actuar a la 29a edició torna a superar la xifra de les 600 sol·licituds. Concretament, el període d’inscripció s’ha tancat amb un total de 615 sol·licituds de 572 companyies (alguns grups hi han presentat més d’un treball). Més d’un 16% de les propostes encara no s’han estrenat i podrien veure la llum a Igualada, un important reclam pels programadors, que busquen les últimes novetats.
L’oferta de projectes cobreix l’ampli ventall escènic que té cabuda a La Mostra i, seguint la tendència de convocatòries precedents, es registra un clar predomini dels espectacles de sala (71%) per sobre dels de carrer, itinerants o sites specifics. Un 23% correspon al teatre de text i la resta es distribueix consecutivament en titelles, multidisciplinar, circ, dansa, clown, musical, música, teatre d’objectes, màgia, instal·lació, animació i performance, entre d’altres.
Més de la majoria dels treballs artístics (53%) s’adrecen a tots els públics, un percentatge que es redueix a mesura que va disminuint l’edat dels espectadors (més de 12 anys, 6 anys, 3 anys o nadons). En aquest sentit, destaca l’increment de propostes per als joves (17,5%) fruit de l’aposta artística iniciada fa tres edicions per potenciar el vessant juvenil de la fira i l’afluència al mercat de projectes per a aquesta franja de públic, tradicionalment poc atès.
Pel que fa a la procedència, el 39% de les propostes són de Catalunya, el 6% del País Valencià, el 3% de les Illes Balears i el 40% de la resta de l’Estat. La resta provenen de països com França (sobretot), seguit d’Itàlia, Bèlgica, Portugal i força països de Sud Amèrica, entre d’altres. Aquest fet demostra l’atractiu per les companyies estrangeres de mostrar els seus treballs a Catalunya i està estretament lligat a la internacionalització que experimenta la fira, centrada especialment en la captació de programadors de fora del país per eixamplar les oportunitats de les companyies catalanes per treballar a fora.
El director artístic de La Mostra d’Igualada, Pep Farrés, ja treballa en la configuració de la programació de la 29a edició de la fira, que tindrà lloc del 12 al 15 d’abril de 2018. La seleccióté especialment en compte la contemporaneïtat de la proposta, la innovació en el llenguatge escènic, l’aportació en el format, i la dramatúrgia, així com que s’estreni a La Mostra (o s’hagi estrenat en l’any precedent a la 29a edició) i que les companyies no hagin participat en La Mostra anterior.
We use cookies to ensure that we provide the best user experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you agree See cookie policy
0 comentaris