El Departament de Cultura, a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics de la Direcció General de Creació i Empreses Culturals, organitza aquesta jornada amb la finalitat de trobar un espai de reflexió sobre el binomi màrqueting i consum cultural, i fer un pas endavant en l’estratègia dels creadors i les empreses del sector.
El màrqueting és necessari i adequat per a la cultura? Les estadístiques d’hàbits culturals i les dades reals de consum que ara ja podem analitzar no admeten dubte.
Si volem arribar a més públics, si volem que la nostra feina com a gestors culturals sigui sostenible i útil per a la societat que molt probablement ens cofinança, no hi ha ajuda que no necessitem. I el màrqueting s’ha mostrat eficaç en aquest objectiu.
Què podem fer per incrementar la demanda? Són tots els nostres usuaris iguals o podem diferenciar-los i fer-los propostes més adaptades als seus interessos? Com ho fan en altres llocs? Alguns casos d’èxit aplicables i interessants? Aquestes són, entre d’altres, algunes de les preguntes que respondrà la jornada.
OBJECTIU
De la mà d’experts internacionals en màrqueting, amb un gran bagatge teòric i experiència en l’aplicació real en el dia a dia en l’àmbit cultural, coneixerem bones pràctiques, com treballar la generació de la demanda, i com analitzar i entendre la complexitat de les nostres audiències per servir-les millor.
DATA i ESPAI
Dijous 23 d’octubre, de 9:00 a 13:45 h.
Claustre de l’Arts Santa Mònica. Rambla Santa Mònica, 7. 08002 Barcelona
#marquetingcult
#sdeicec
09.00 – 09.15 h. REGISTRE D’INSCRIPCIONS
09.15 – 09.30 h. PRESENTACIÓ INSTITUCIONAL a càrrec de Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals.
@jordisellas
09.30 – 10.15 h. FOMENTANT LA DEMANDA EN LES ARTS a càrrec d’Alan Brown, Director de Wolfbrown, San Francisco, EEUU.
Alan Brown és un destacat investigador i consultor a escala internacional dins del sector de les arts i de la gestió cultural. El seu treball se centra a entendre la demanda de l’usuari dins del context de les experiències culturals i a ajudar les institucions culturals, les fundacions i les agències a veure noves oportunitats, a prendre decisions i a respondre als canvis que afronta el sector. Els seus estudis han introduït un nou vocabulari al lèxic de la participació cultural i han impulsat el sector cap a una visió més clara del panorama cultural, en transformació constant. Participa freqüentment en conferències nacionals i internacionals sobre el comportament del públic, les tendències en participació cultural i el sistema de valors que envolta els programes culturals.
10.15 – 11.00 h. UN NOU MÀRQUETING MIX PER A LES ARTS? a càrrec de Lanfranco Li Cauli, Director Comunicació i Màrqueting de la fundació Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’Europa, Milà, Itàlia. @licaulil
Llicenciat en Administració d’Empreses amb l’especialització de màrqueting. Des de l’any 1998, treballa al Departament de Comunicació i Màrqueting de la Fondazione Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’Europa, el qual dirigeix des de l’any 2013. Des de la seva àrea, coordina les activitats comunicatives del teatre, incloent-hi totes les seves publicacions i el web. També gestiona les accions de relació i de promoció amb el públic, el sistema de venda d’entrades i la coordinació dels socis i els patrocinadors de l’equipament.
11.00 – 11.30 h. PAUSA
11.30 – 12.15 h. CRM: SÓN TOTS ELS USUARIS IGUALS? a càrrec de Katy Raines, Sòcia d’Indigo-Ltd., Birmingham, Regne Unit.
Katy Raines va treballar durant dotze anys com a sènior màrqueting en organitzacions artístiques regionals abans d’esdevenir consultora a Indigo Ltd. És coneguda pel seu treball en màrqueting relacional i de dades, lleialtat de l’usuari i marca, i ha estat ponent habitual en conferències i esdeveniments relacionats tant amb el sector cultural com econòmic. Va crear un projecte de personalització per a la Universitat de Durham, en la qual va cursar un MBA el 2005.
Treballa a tot el Regne Unit amb una gran varietat d’organitzacions, incloent-hi el Warwick Arts Centre, The Lowry, la Symphony Hall de Birmingham i la City of Birmingham Symphony Orchestra. A més, actualment forma part d’un projecte de 4 anys al sud de Noruega per “professionalitzar la CRM”.
@katyraines
12.15h – 13.00 h. MÀRQUETING VS. CULTURA a càrrec de Raúl Ramos, soci director d’Asimétrica
Llicenciat en Dret, MBA i Màster en Gestió Cultural, té més de 10 anys d’experiència en llocs directius de gestió per a organitzacions culturals. En el camp de les polítiques culturals, va ser consultor en gestió cultural per al Jersei Arts Trust a la Gran Bretanya l’any 2003. Amb experiència en els sectors de les arts escèniques, plàstiques i audiovisuals a escala internacional, el 2010 decideix unir-se a diversos professionals i experts per posar en marxa Asimétrica, una consultora especialitzada en gestió cultural, màrqueting i desenvolupament d’audiències per a organitzacions culturals.
@asimetricaorg
13.00 – 13.45 h. DEBAT OBERT DE CLOENDA Modera Ferran López, soci fundador de l’assessoria de màrqueting cultural i anàlisi de dades TekneCultura.
Soci fundador de l’assessoria de màrqueting cultural i anàlisi de dades TekneCultura i, anteriorment, de la productora musical Produccions ContraBaix. Postgrau en Gestió Cultural a la Universitat Pompeu Fabra, MBA a la Universitat Oberta de Catalunya i estudis d’Anàlisi de Dades a la Universitat Johns Hopkins.
@teknecultura
We use cookies to ensure that we provide the best user experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you agree See cookie policy
0 comentaris