Notícies

Formació en producció d’Arts Escèniques

La Formació en Producció d’Arts Escèniques sorgeix de la Xarxa de Professionals de la Producció d’Arts Escèniques. Es tracta d’una formació no reglada que té com a objectiu formar futurs professionals de la producció en els seus molt diversos perfils. Aposta per un pla d’estudis complet, que faciliti les eines bàsiques per a afrontar el món professional i compta amb formadores i formadors de reconeguda trajectòria que estan en actiu, assegurant d’aquesta manera una mirada el més actual i precisa possible i molt lligada al món laboral.

Metodologia

L’equip gestor de la Formació ha configurat una metodologia pròpia tenint en compte les necessitats reals del dia a dia de la feina de producció. El pla d’estudis inclou 66 hores lectives amb sessions teòrico-pràctiques, visites formatives a equipaments, pràctiques professionals no obligatòries i, com a novetat, acompanyament de projectes escènics.

Pla d’Estudis

La figura de la producció

De quina manera estructurem un projecte des del seu naixement? Com fem que les idees es materialitzin en projectes i tinguin una vida viable? Bloc dedicat a la figura de la productora, a les etapes de la producció i a la importància de conèixer el context i els recursos d’un projecte.

La gestió de recursos

Com financem un projecte? Quin és el rol de la productora davant la subvenció? Com gestionem un projecte?

En aquest segon bloc entrarem en profunditat en la gestió econòmica i l’administració d’un projecte, en la recerca de finançament, la legalitat, la fiscalitat, entre d’altres.

Tasques vinculades a la producció

El tercer i últim bloc està dedicat a d’altres aspectes vinculats a la producció, també crucials a l’hora d’assolir l’èxit dels nostres projectes: gestió d’equips, creació i fidelització de públic, distribució, comunicació o eines digitals aplicades, entre d’altres.

Perfil d’accès

El paper del professional de la producció és organitzar, gestionar i fer d’enllaç, identificar necessitats, gestionar recursos, anticipar, delegar, etc. No es tracta d’un perfil expert en un tema concret, però sí d’algú amb coneixements transversals del sector de les arts escèniques, des de la part artística fins a la part administrativa. La Formació està dirigida a persones majors d’edat interessades a desenvolupar-se professionalment en la producció de les arts escèniques. Persones amb sensibilitat i interès pel sector cultural i artístic, i amb capacitat multitasca. L’experiència prèvia al sector no és necessària, ja que la idea de la formació és que aquelles persones que la cursen surtin preparades per a afrontar els reptes de l’entorn professional.

Informació pràctica

Modalitat de docència: Presencial

Lloc: ITAEB Institut de Tècniques Audiovisuals i de l’Espectacle de Barcelona. C/ Sancho d’Àvila 125, Barcelona.

Idioma de la docència: Català i castellà

Durada: 3 mesos

Hores de docència: 66 hores

Horari: dilluns i dimecres de 16:00 a 19:00

Data inici de la docència: 8 de gener de 2024

Import de la matrícula: 990€ (10% de descompte a les associades de la TTP)

Pràctiques professionals (opcionals): de febrer a juliol de 2024

Preinscripció: 15’NOV-11’DES 2023

Equip gestor: Aina Juanet, Maria G. Rovelló, Teresa Petit, Laura Vinyals, Gisela Juanet i Gal·la Peire

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a