Twitter ha esdevingut una eina imprescindible tant per a la comunicació corporativa com per a l’ús personal. La xarxa social més immediata i ràpida és utilitzada diàriament per milions de persones i d’empreses com a font d’informació i com a via de promoció dels seus productes i serveis.
Al curs presentarem diferents aplicacions que ens ajudaran a gestionar de manera més eficaç tot aquest immens flux de dades i a planificar per emetre missatges des de diferents comptes de Twitter, actualitzar diversos perfils d’aquesta xarxa social i seguir l’actualitat relacionada amb una o diverses paraules clau.
En aquest curs s’oferirà una visió de TweetDeck i de Hootsuite, les dues eines de referència per gestionar de manera professional un o més comptes de Twitter.
Objectius:
- Fer visible a TweetDeck i a Hootsuite la informació que considerem més important per a la nostra gestió diària dels comptes corporatius o personals.
- Configurar i gestionar més d’un compte per mitjà de TweetDeck i de Hootsuite.
- Monitorar tuits mitjançant paraules clau de marques, serveis o activitats rellevants per a l’usuari.
- Programar tuits.
- Oferir un catàleg general de bones pràctiques per a Twitter, elements multimèdia i altres claus que no poden faltar en la gestió professional d’aquesta xarxa.
- Oferir un panorama d’eines complementàries nascudes al voltant de Twitter i que poden obrir la porta a nous usos de la xarxa social (projecció de tuits, redacció de continguts sobre la base de diversos tuits…).
PROGRAMA
1) Eines per a la gestió de la informació a Twitter
TweetDeck i Hootsuite: diferències bàsiques, elements del quadre de comandament (dashboard) (columnes bàsiques: pàgina inicial, notificacions, missatges i activitat) i funcionalitats: gestió d’un o de diversos comptes, programació de tuits (scheduled), ús de les columnes (mencions, usuaris, llistes, col·leccions, tema del moment) i inserció dels continguts al web.
2) Aplicacions i serveis complementaris
Estadístiques de Twitter i tema del moment (trending topic): TweetReach i Trendinalia.
Redacció de continguts sobre la base de sèries de tuits: Storify.
Visualització de les interaccions entre usuaris.
Projecció de tuits.
3) Exercicis pràctics
PONENT
Jaume Pla Aubia
Periodista digital especialitzat en Internet i noves tecnologies. Les meves activitats giren entorn la creació i coordinació de continguts, tant en xarxes socials com en mitjans online. He creat, gestionat, coordinat i mantingut noves aplicacions/serveis i continguts de caire divers, tots ells relacionats amb el món de la Xarxa. Des d’informació a laMalla.cat fins a desenvolupament de projectes als Serveis Interactius de TV3 i Catalunya Ràdio. Blogs, estratègia de presència a xarxes socials, passant per comunicació externa -notes de premsa-, SEO, widgets o conceptualització de nous portals. Tot això sense oblidar el vessant docent a institucions com la UOC o Barcelona Activa.
HORARI
29.06.2016. 09:00h-12:00 hores
ESPAI
ESCI (Escola Superior de Comerç Internacional)
Passeig de Pujades, 1.
Barcelona 08003
0 comentaris