Virginia Imaz imparteix els propers dies 12 i 13 de febrer un curs dirigit a persones interessades a crear històries poderoses, sota el nom ‘El viaje heroico’. Les companyies sòcies de la TTP podràn gaudir d’un descompte de 20€ en la inscripció del curs.
Aquest taller es centra en descobrir l’esquema narratiu desenvolupat per Joseph Campbell amb el nom d’el viatge heroic i aplicar-lo no només als herois sinó també a les heroïnes i altres protagonistes que encarnin diferents arquetips.
Informació del curs:
Preu socis TTP: 70€
Preu no socis: 90€
Inscripcions: ohiulariklown@ohiulariklown.org o whatsapp 607 204 503
Horaris:
Dissabte 12/2: 10h-15h 16.30h-20.30h
Diumenge 13/2: 10h-15h
Lloc: Sala Pea Green Boat (c/ Bonaventura Pollés 25, Barri de Sants. Metro Mercat Nou. Barcelona). Telèfon de la sala: 93 603 72 16
Idioma del curs: Castellà
Introducció del curs:
Moltes històries poderoses que escoltem, llegim o veiem en sèries o en pel·lícules (Big Fish, Star Wars, Buscant a Nemo, El Senyor dels Anells…) segueixen l’esquema desenvolupat per Joseph Campbell sobre un monomito present en totes les cultures al llarg del temps: el/la protagonista, rep una “trucada” per a realitzar un “viatge heroic” que transformarà la seva vida i retornarà un regal guaridor a la comunitat. Maureen Murdock va desenvolupar aquesta idea proposant un viatge per a les dones, en caure en compte que el viatge heroic de les heroïnes era diferent del viatge heroic dels homes. L’imaginari col·lectiu està ple de viatges heroics on l’heroi és un guerrer, mentre que els viatges d’altres arquetips (la donzella, la mare, la bruixa, l’embruixador, el pare, etc…) estan infrarepresentats o desenvolupats d’una manera més confusa o incompleta. El taller proposa un acostament al viatge heroic tant per a herois com per a heroïnes i per a protagonistes que encarnin diferents arquetips.
La formadora: Virginia Imaz
VIRGINIA IMAZ és contacontes, pallassa, educadora, escriptora i formadora. Va guanyar el Premi Emakunde a la Igualtat 2017, és cofundadora i directora de la cia Ohiulari Klown, ha dirigit més de 40 espectacles de companyies nacionals i internacionals.
Programa del curs:
– El viatge heroic. El viatge de l’heroi i de l’heroïna.
Etapes:
1) Atendre la crida. Viu el teu somni.
2) Acceptar la crida: Responsabilitzar-se.
3) Preparar-se per al viatge: Acte preparació.
4) Travessar el llindar: Obrir-se més enllà de l’Ego.
5) Camina el camí: Prendre acció creativa.
6) Trobar guardians/mentors: Desenvolupar recursos.
7) Domesticar el Drac: Transformar la negativitat.
9) Tornar a casa: Passa-ho als altres
– Jung i l’inconscient col·lectiu. Símbols i arquetips. Com ens condicionen aquests models culturals en la nostra manera de veure i de viure el món. Altres itineraris per a fer un viatge vital significatiu.
– Anàlisi d’exemples en diferents narratologies del viatge heroic tant d’homes com de dones.
– Altres models mítics per a la construcció de masculinitats i feminitats diverses. El camí cap al canvi. Deslegitimar la discriminació, la violència i l’exclusió social, oferint nous mites o revisions dels vells.
0 comentaris