Notícies

CURS SDE: Tendències digitals (1)

L’ICEC, de la mà de l’SDE i l’Àrea de Cultura Digital, i en col·laboració amb Grup Lavinia, organitza la primera sessió Tendències Digitals, amb l’objectiu d’explicar les principals tendències del món de la cultura, la comunicació i la tecnologia.
 
Explicarem les tecnologies emergents, observarem el comportament dels usuaris i projectarem com serà la indústria de la creació i el consum cultural a mig termini, perquè els assistents puguin alinear-hi els seus projectes. Il·lustrarem cada sector cultural amb casos d’estudi que poden inspirar els creadors de contingut i els diversos agents del sector i potser crear sinèrgies inesperades.
 
Tendències Digitals tindrà periodicitat al llarg de l’any per tal d’actualitzar continguts. La propera sessió tindrà lloc al mes de juny i tancarem la temporada a la tardor.
 
OBJECTIUS
 

  • Conèixer el context actual de la indústria cultural sota la influència d’internet i les noves tecnologies.
  • Inspirar accions per alinear l’activitat cultural amb els nous models de producció, distribució i monetització de continguts.
  • Preveure tendències de futur a mitjà i a llarg termini en termes d’innovació tecnològica i comunicació que puguin tenir impacte en les empreses culturals.

 
Sessió adreçada a professionals dels sectors cultural i creatiu.
 
 
CONTINGUTS
 
Les sessions de Tendències Digitals inclouen tres temes centrals, amb connexions i sinergies entre ells i amb exemples pràctics, que desenvoluparem segons el seu impacte en la indústria cultural i de creació de continguts
 
1) Cap al web 4.0
 
Repassarem com ha estat el camí des del web 1.0 per entendre què definirà l’evolució següent de la xarxa i què significarà per als agents culturals. Veurem els pilars bàsics del web 4.0 i l’internet of everything, i n’explorarem les oportunitats per al sector cultural.
 
2) Superar les xarxes socials
 
Molts creadors depenen de les xarxes socials per distribuir els seus continguts i estan a mercè dels seus canvis de polítiques i d’algoritmes. Veurem què podem fer per combatre aquesta dependència i com podem aprofitar el cross-selling cultural.
 
3) Internet post-textual
 
L’internet visual està en auge i les parets de text clàssiques han estat substituïdes per narratives inspiradores. A més, estem a les portes d’una revolució amb l’expansió de suports i formats de realitat virtual i augmentada. En revisarem alguns casos per agafar embranzida i alinear-nos amb un mercat ple de possibilitats.
 
#tendigitals18
 
PONENT

Àlex Solà
Periodista de formació, ha fet de guionista i col·laborador en diversos mitjans de comunicació (Catalunya Ràdio, RAC1 o Betevé). Ha treballat en la creació de continguts per a diferents marques (Moritz, Mazda, Ayuda en Acción) des de diverses productores i agències, a més de fer consultoria de noves tecnologies per a altres empreses i institucions (Mango, Nestlé o UOC). Actualment dirigeix el portal d’informació satírica benegre.cat i forma part de l’equip de Creació i Desenvolupament de Continguts de Lavinia Productora.

HORARI

22-03-2018. 17:30h-19:30 hores

ESPAI

Sala Aleix Carrió. ELISAVA Escola Universitària de Disseny i Enginyeria
La Rambla, 30-32 .
Barcelona 08002.
INSCRIPCIONS AQUÍ
 
Amb la col·laboració de


 
 
Blog de Cultura Digital
 

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a
Visió general de la privadesa

We use cookies to ensure that we provide the best user experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you agree See cookie policy