L’ICEC, de la mà de l’SDE i l’Àrea de Cultura Digital, i en col·laboració amb Grup Lavinia, organitza la primera sessió Tendències Digitals, amb l’objectiu d’explicar les principals tendències del món de la cultura, la comunicació i la tecnologia.
Explicarem les tecnologies emergents, observarem el comportament dels usuaris i projectarem com serà la indústria de la creació i el consum cultural a mig termini, perquè els assistents puguin alinear-hi els seus projectes. Il·lustrarem cada sector cultural amb casos d’estudi que poden inspirar els creadors de contingut i els diversos agents del sector i potser crear sinèrgies inesperades.
Tendències Digitals tindrà periodicitat al llarg de l’any per tal d’actualitzar continguts. La propera sessió tindrà lloc al mes de juny i tancarem la temporada a la tardor.
OBJECTIUS
- Conèixer el context actual de la indústria cultural sota la influència d’internet i les noves tecnologies.
- Inspirar accions per alinear l’activitat cultural amb els nous models de producció, distribució i monetització de continguts.
- Preveure tendències de futur a mitjà i a llarg termini en termes d’innovació tecnològica i comunicació que puguin tenir impacte en les empreses culturals.
Sessió adreçada a professionals dels sectors cultural i creatiu.
CONTINGUTS
Les sessions de Tendències Digitals inclouen tres temes centrals, amb connexions i sinergies entre ells i amb exemples pràctics, que desenvoluparem segons el seu impacte en la indústria cultural i de creació de continguts
1) Cap al web 4.0
Repassarem com ha estat el camí des del web 1.0 per entendre què definirà l’evolució següent de la xarxa i què significarà per als agents culturals. Veurem els pilars bàsics del web 4.0 i l’internet of everything, i n’explorarem les oportunitats per al sector cultural.
2) Superar les xarxes socials
Molts creadors depenen de les xarxes socials per distribuir els seus continguts i estan a mercè dels seus canvis de polítiques i d’algoritmes. Veurem què podem fer per combatre aquesta dependència i com podem aprofitar el cross-selling cultural.
3) Internet post-textual
L’internet visual està en auge i les parets de text clàssiques han estat substituïdes per narratives inspiradores. A més, estem a les portes d’una revolució amb l’expansió de suports i formats de realitat virtual i augmentada. En revisarem alguns casos per agafar embranzida i alinear-nos amb un mercat ple de possibilitats.
#tendigitals18
PONENT
Àlex Solà Periodista de formació, ha fet de guionista i col·laborador en diversos mitjans de comunicació (Catalunya Ràdio, RAC1 o Betevé). Ha treballat en la creació de continguts per a diferents marques (Moritz, Mazda, Ayuda en Acción) des de diverses productores i agències, a més de fer consultoria de noves tecnologies per a altres empreses i institucions (Mango, Nestlé o UOC). Actualment dirigeix el portal d’informació satírica benegre.cat i forma part de l’equip de Creació i Desenvolupament de Continguts de Lavinia Productora. |
HORARI
22-03-2018. 17:30h-19:30 hores
ESPAI
Sala Aleix Carrió. ELISAVA Escola Universitària de Disseny i Enginyeria
La Rambla, 30-32 .
Barcelona 08002.
INSCRIPCIONS AQUÍ
Amb la col·laboració de
0 comentaris