El Departament de Cultura, de la mà del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), en col·laboració amb la Fundació Catalunya Cultura, organitza aquesta jornada per ajudar-te a dissenyar la teva estratègia de mecenatge.
En aquesta jornada posarem de manifest, mitjançant ponències i taules rodones, quines són les principals capacitats que el teu projecte i el teu equip han de tenir per poder emprendre la recerca de finançament privat, amb el màxim de garanties.
Quin és l’impacte social del teu projecte? Com comuniques el teu projecte? Com condiciona la teva forma jurídica la recerca de finançament? Com elabores el teu dossier de patrocini? Com pots valorar econòmicament el teu projecte?
Aquestes qüestions, entre altres, trobaran resposta en aquesta jornada, en la qual t’instem a compartir les teves inquietuds amb els formadors i els ponents que hi participaran.
OBJECTIUS
- Oferir a les empreses catalanes del sector cultural i creatiu una introducció a la realitat del patrocini i el mecenatge.
- Conèixer els aspectes clau per millorar l’estratègia de patrocini i de mecenatge.
Jornada adreçada a professionals del sector cultural i creatiu que cerquen finançament privat.
Programa
09.45 – 10.00 h. | Obertura de la jornada a càrrec de Miquel Curanta , director de l’Institut Català de les Empreses Culturals i de Gemma Sendra , directora de la Fundació Catalunya Cultura. |
10.00 – 11.00 h. |
Impacte social. Revisem el concepte d’impacte social i el seu mesurament, identifiquem quins són els diferents impactes que pot generar el projecte, seleccionem els que són estratègics per a la recerca de mecenatge i dissenyem els indicadors per mesurar-los. |
Ponent
Isabel Custodio. Isabel Custodio (Barcelona, 1971) és llicenciada en Psicologia (Universitat de Barcelona, 1994) i ha cursat el programa de Lideratge i Innovació Social de l’escola de negocis ESADE. És experta en mesurament de l’impacte social, identificant indicadors d’impacte i metodologies per al seu mesurament. Col·labora amb Stone Soup Consulting, plataforma internacional de consultors socials que tenen com a missió donar a conèixer l’impacte social, el retorn social de la inversió i la innovació social. Ha liderat l’àrea d’Economia Social de l’Ajuntament de Sant Cugat i és directora d’Indeed Social Consulting, consultoria i formació per al tercer sector. |
11.00 – 11.30 h. | Pausa cafè |
11.30 – 13.30 h. |
Comunicar a partir dels valors i enfortir vincles amb les comunitats. Definim l’estratègia del nostre projecte cultural per tal de comunicar-lo adequadament. Parlem des de l’òptica dels valors i adeqüem els relats segons els destinataris. Situem els públics al centre de la nostra estratègia, treballem el concepte de comunitat, el long tail i la segmentació, la fidelització, l’apoderament i la participació. |
Ponents
|
|
David Camps, departament de Negoci Responsable i Reputació a DKV Seguros |
|
Ricard Planas, director de la Fundació Lluís Coromina i director de Bonart Cultural. |
|
Belén Latorre Directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes. És llicenciada en Ciències de la Informació, màster en Economia i Direcció d’Empreses i Postgrau en Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional a la UAB. Ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació, i des del 2002, ha ocupat llocs de responsabilitat sempre en l’àmbit de la comunicació i les relacions institucionals tant a Caixa Sabadell com a Unnim. Al 2012, va ser directora de l’Àrea de Comunicació, Publicitat i Imatge a Unnim BBVA, i es va responsabilitzar de l’activitat social i cultural de les antigues caixes d’estalvis de Manlleu, Terrassa i Sabadell. Des del 2013, és la directora gerent de la Fundació Antigues Caixes Catalanes. |
|
Magalí Homs, directora de Tantàgora i del Flic, Festival de literatures i arts infantil i juvenil. |
Moderadora: (per confirmar)
13.30 – 15.30 h. | Pausa dinar |
15.30 – 16.00 h. | Les claus del patrocini i del mecenatge: tens la forma jurídica adequada per accedir al mecenatge? |
Ponent
16.00 – 17.00 h. | Com elaborar un dossier de patrocini. Com convertir les empreses potencials en donants. Treballem tots els elements necessaris per a elaborar el dossier de col·laboració del projecte, incidint en els aspectes claus i en la revisió de bones pràctiques. Definim el perfil de donant ideal i aprenem a tancar reunions amb els donants potencials. Treballem les converses que ens permetran aprofundir en les relacions, la fidelització i el seguiment de les relacions. |
Ponent
Silvia Bueso Soc conferenciant, formadora i coach, experta en l’«art de demanar». Als 16 anys, quan vaig recaptar fons venent xocolatines per reformar l’institut en què estudiava als Estats Units, vaig prendre consciència que és una passió antiga que exerceixo per pura convicció. Soc experta en l’art de demanar en tots els seus vessants: ensenyo a demanar per captar fons, a vendre sense vendre, a demanar una feina ideal. I, sobretot, ensenyo a demanar per aconseguir les coses! Entreno i ensenyo aquest art meravellós a centenars de venedors, emprenedors, freelance, autònoms i captadors de fons, i a tots aquells que volen demanar de manera efectiva per aconseguir els seus objectius. Soc autora del llibre El arte de pedir para conseguir tus objetivos, editat per CulBuks. |
17.00 – 18.00 h. | Metodologia de valoració del projecte. Ens endinsem en el coneixement del valor del nostre projecte per saber què podem demanar a canvi. |
Ponent
Sergi Bru, CEO i Soci de Relevance Marketing |
HORARI
27-11-2018. 09:30h-18:00 hores
ESPAI
Auditori Meier. MACBA
Plaça dels Àngels, 1.
Barcelona 08001.
AFORAMENT
100 places
MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS AQUÍ
En col·laboració | Amb el suport |
0 comentaris