Notícies

CURS SDE: Finances bàsiques per a no financers I: el compte de resultats i el balanç

OBJECTIUS
Familiaritzar les persones assistents amb els conceptes econòmics i financers que afecten la seva activitat, tant si es tracta d’una societat com d’un autònom.
METODOLOGIA
La formació és eminentment pràctica, dinàmica, participativa i d’aplicació immediata al lloc de treball.
El diàleg, la interacció, la participació activa, la recuperació de l’experiència com a font de coneixement, la reflexió dels participants i la recerca de l’aplicació dels coneixements adquirits són elements rellevants per a la formació.
Incorporar, especialment a l’inici de les sessions, explicacions teòriques introductòries que es complementen posteriorment amb exemples i casos del mateix entorn de les persones assistents.
Totes les sessions es duran a terme de manera interactiva buscant en tot moment la participació de les persones assistents. La metodologia emprada serà:

  • Teoria
  • Pluja d’idees (brainstorming)
  • Exercicis específics
  • Casos empresarials

 
Sessió adreçada a gerents i gestors de les empreses i entitats del sector cultural i creatiu.
*Places limitades segons ordre d’inscripció. Només admetrem una persona per empresa o entitat. 
PROGRAMA
1. Introducció a les finances
a)     Què són les finances?
b)     Quina finalitat tenen les finances?
c)     Conceptes i termes financers més utilitzats
e)     Diferència entre ingrés, cobrament, despesa i pagament
e)     Conceptes més utilitzats
2. Instruments bàsics: compte de resultats i balanç
a)      Compte de resultats (rendibilitat de l’empresa)
• Què és el compte de resultats? Quina informació ens proporciona?
• Concepte, finalitat, tipus de comptes de resultats i composició (Marge Brut, Ebitda, Bait, IVA, Resultat Net)
• Ingressos (despeses vs cobraments) i pagaments
• Amortització, provisió
• Impacte sobre el flux de caixa (cash flow)
• Exercicis i casos
b)     Balanç de situació (situació financera de l’empresa)
• Què és el balanç? Quina informació ens proporciona?
• Concepte de masses patrimonials, elements que les formen (actiu, passiu)
• Ordenació i classificació (Patrimoni Net, Passiu no Corrent, Passiu Corrent, Actiu no Corrent, Actiu Corrent)
• Situació patrimonial de l’empresa
• Exercicis i casos

HORARI

23-11-2017. 09:00h-14:00 hores

ESPAI

Sala d’actes del Museu Dr. Melcior Colet
c/ Buenos Aires 56-58.
Barcelona 08036.
INSCRIPCIONS AQUÍ
FORMADOR
Salvi Hernández Barjola. Enginyer informàtic, postgraduat en direcció de tecnologies, MBA per EAE-UPC. Ha cursat el programa de Creació d’empreses d’ESADE, i el programade Direcció general (PDG) d’IESE. Expert en assessoria i consultoria empresarials en l’àrea financera, en gestió de persones, en sistemes d’informació, en gestió de projectes i processos. Soci director de Sigma Consulting. Docent i conferenciant en diverses universitats, escoles de negocis i empreses.
 

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a
Visió general de la privadesa

We use cookies to ensure that we provide the best user experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you agree See cookie policy