Notícies

Consulta l’oferta de cursos

3a edició de les JORNADES PEDAGÒGIQUES 2021

REFLEXIONS I “NOUS” RECURSOS PER A LES AULES DE TEATRE

Koldobika G. Vío

3 i 4 de juliol 2021

Espai Lazzigags. Barcelona

Taller dirigit a docents d’escoles de teatre i mestres en general que vulguin utilitzar el teatre en les seves diferents formes en la seva tasca professional.

PRESENTACIÓ

El teatre pot generar accions positives i sentiments col·laboratius tant en l’ésser humà com a individu i com a col·lectiu, així com en l’ambient que l’envolta. Per aquest motiu, l’art dramàtic es presenta com una opció d’aprenentatge capaç de generar desenvolupament personal i social, de construir valors i fortaleses en les persones i de construir experiències creatives de convivència i cooperació grupal.

Així doncs, el teatre no és només un mitjà d’entreteniment i reservat a actors/actrius i aficionats, sinó que és una eina creativa estratègica i una alternativa sociopedagògica que pot ser utilitzada d’una manera més formal, positiva i planejada, per obtenir resultats on potser altres estratègies han fracassat. L’art dramàtic és una proposta oberta a tothom on cada persona pot viure experiències positives que li omplin d’incentius i capacitats per a la seva vida.

La formació en Teatre amb nens i joves ha d’estar fonamentada en una Pedagogia de l’Expressió sòlida, entenent aquesta com l’espai que presenta una pràctica i teoria pedagògica amb la finalitat d’establir les diferents concepcions de l’Art, i d’assentar les bases que orienten el seu aprenentatge , així com desenvolupar propostes per a l’acció creativa.

QUÈ PROPOSEM

És per això que en un primer moment presentarem una sèrie d’elements i principis a tenir en compte en els treballs d’expressió artística i intervenció socioeducativa. Elements claus per entendre i orientar-nos en el treball en expressió i treure-li el màxim profit.

A la segona part del taller ens centrarem en l’Humor, que és una fortalesa de la persona, una estratègia pedagògica i una forma d’art dramàtic, la Comèdia. L’Humor ajuda a aprendre i la Comèdia és més “atractiva” que altres formes teatrals. Es tracta de jugar i experimentar amb el material còmic, entendre l’Humor i les seves possibilitats i adquirir eines per a la seva aplicació.

En un tercer bloc ens aproparem al món del Teatre d’Objectes. No tothom se sent còmode a l’hora d’expressar-se o participar en una activitat teatral, però no obstant això el treball a través d’objectes ens dona un distanciament i mediador que ajuda i desbloqueja a moltes persones. Ens acostarem al teatre d’Objectes des de la perspectiva educativa per treballar la creativitat, l’escolta i la cooperació de l’alumnat.

Finalitzarem el taller realitzant dinàmiques d’Avaluació creativa que ens ajudaran com a tancament del taller i també com a aprenentatge i experimentació.

Es lliurarà als participants un dossier PDF amb els diferents punts treballats durant les jornades i on es recullen reflexions, tècniques i material bibliogràfic.

OBJECTIUS

  • Conèixer i reflexionar sobre els elements fonamentals de la Pedagogia de l’Expressió.
  • Dotar als participants de recursos i tècniques per desenvolupar les matèries d’expressió i creativitat en les seves tasques.
  • Donar a conèixer les implicacions pedagògiques del treball des de l’Humor.
  • Donar a conèixer les possibilitats pedagògiques del Teatre d’Objectes.

TALLER D’ESCRIPTURA SOCIAL

ESCRIPTURA EN PERMANENT PROCÉS DE REESCRIPTURA

PROPOSTA DE CURS

Curs d’escriptura en permanent procés de reescriptura, una exploració lliure de tots els aspectes d’una historia i les diferents maneres de desenvolupar una idea.

A QUI VA DIRIGIT

Estudiants i professionals de les arts escèniques, professionals dels àmbits educatius, sanitari, socials i culturals. I en definitiva a persones compromeses amb la necessitat de trobar nous models

d’organització i convivència i amb ganes de generar debats i proposar canvis de la realitat més propera.

OBJECTIUS

L’objectiu principal de la proposta és articular una sèrie de respostes des de l’escriptura, fomentar la creativitat i la reflexió crítica i activa davant determinats fets o situacions.

METODOLOGIA

Treballarem a partir d’una historia concreta aportada per cada participant, una historia real o

inventada sobre la que aprofundir, investigar i desenvolupar. Explorarem les possibilitats narratives de l’argument, la vida dels personatges, les diferents formes dramàtiques, el tema i els símbols implícits i l’estil.

Aprendrem jugar amb el llenguatge i a millorar les nostres habilitats narratives per poder explicar qualsevol historia.

DOCENT

L’Antonio és dramaturg, director teatral i docent format a l’Institut del Teatre de Barcelona i Màster en Arts escèniques per la Universidad del País Vasc. Ha escrit una vintena de textos teatrals, alguns

d’ells publicats i altres estrenats. Actualment compagina la seva faceta d’autor amb la docència teatral i d’escriptura a diferents escoles de teatre i cinema i entitats educatives i socials.

INFORMACIÓ

Curs de 12 hores, repartides en 5 sessions de 2,5 hores cada una.

Dijous de 17 a 19,30h. Del 1 al 29 de juliol , 2021. Espai Lazzigags: C/Vallespir, 32 de Barcelona

Docent: Antonio Morcillo. Preu: 60 €

Descompte del 20%:

  • estudiants i graduats de les escoles associades a l’ACET i de l’Institut del Teatre
  • persones en situació d’atur

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a