Els passats dies 10 i 11 de desembre, a Aragó es van organitzar unes jornades per afrontar l’alarmant descens del públic infantil i juvenil que assisteix al teatre i el canvi en el model d’oci familiar. L’objectiu d’aquestes reunions: crear una metodologia de desenvolupament d’audiències amb la finalitat de generar hàbits culturals i recuperar aquest públic perdut.
Sota el nom “Cómo afrontar la democratización cultural para la infancia y la juventud del siglo XXI” aquestes jornades han reunit cinc sales estatals especialitzades en teatre per a nens i joves que durant dos dies han posat en comú les accions desenvolupades per cadascun i s’ha evidenciat el fet que el públic infantil cada vegada és de menor edat i l’abandó d’aquest hàbit cultural a partir dels 7-8 anys.
Quins són els reptes de futur?
- Relleu generacional
- Renovació del vincle amb els educadors com a prescriptors de l’audiència
- Impuls de l'”Escola Artística”, els hàbits de participació i el món en línia
- El consum cultural o pseudocultural.
Quines són les necessitats?
- Que els creadors i programadors culturals busquin un diàleg amb la ciutadania del segle XXI.
- Recuperar la relació entre teatre i escola. Aconseguir que les escoles vagin al teatre, ja que moltes vegades aquest és l’únic contacte que tenen els infants amb les arts escèniques.
- Aconseguir una major comunicació entre les sales de teatre i enfortir la relació amb els agents socials
Línies de treball 2020-2022
- Creació d’un projecte experimental de captació de públic (Prototip de desenvolupament d’audiències en l’àmbit escolar).
0 comentaris