L’ICEC, de la mà de l’SDE i l’Àrea de Cultura Digital, i en col·laboració amb Grup Lavinia, organitza la segona sessió del Tendències Digitals, amb l’objectiu d’explicar les principals tendències del món de la cultura, la comunicació i la tecnologia.

 

Explicarem les tecnologies emergents, observarem el comportament dels usuaris i projectarem com serà la indústria de la creació i el consum cultural a mig termini, perquè els assistents puguin alinear-hi els seus projectes. Il·lustrarem també sessió amb casos d’estudi que poden inspirar els creadors de contingut i els diversos agents del sector i potser crear sinèrgies inesperades.

 

Tendències Digitals tindrà periodicitat al llarg de l’any per tal d’actualitzar continguts. Després d’una primera sessió al mes març, tancarem la temporada a la tardor.

 

OBJECTIUS

 

  • Conèixer el context actual de la indústria cultural sota la influència d’internet i les noves tecnologies.

 

  • Inspirar accions per alinear l’activitat cultural amb els nous models de producció, distribució i monetització de continguts.

 

  • Preveure tendències de futur a mitjà i a llarg termini en termes d’innovació tecnològica i comunicació que puguin tenir impacte en les empreses culturals.

 

Sessió adreçada a professionals dels sectors cultural i creatiu.

 

PROGRAMA 

 

17.15 – 17.30 h             Inscripcions

 

17.30 – 19.30 h             Tendències Digitals (3), a càrrec d’Àlex Solà, periodista i part de l’equip

de Creació i Desenvolupament de  Continguts de Lavinia Audiovisual.

 

CONTINGUTS

 

Les sessions de Tendències Digitals inclouen tres temes centrals, amb connexions i sinergies entre ells i amb exemples pràctics, que desenvoluparem segons el seu impacte en la indústria cultural i de creació de continguts

 

1) Tendències mitjans socials 2019

Projectem quines seran les tendències en comunicació per xarxes socials pel proper any, des dels continguts efímers fins al social listening passant per temes com la col·laboració amb els famosos i temuts influencers.

 

2) El Big Data i la cultura

En sentim a parlar tot sovint, però no sempre queda clar com ens en podem aprofitar. Expliquem què pot donar de sí el Big Data en el sector cultural i de la creació de continguts; passant pel màrqueting de continguts i la privacitat.

.

3) Casos inspiracionals

Acabem l’any de Tendències Digitals amb una bateria d’accions, continguts i casos que ens permetin inspirar noves idees i que siguin d’interès per l’ús que fan de la tecnologia i els nous formats.

 

HORARI

25-10-2018. 17:15h-19:30 hores

ESPAI

UPF. Edifici ESCI-Born (sala Pimec)
Passeig de Pujades, 1, 08003 Barcelona.
Barcelona 08003

Més informació i inscripcions AQUÍ

#tendigitals18

 

PONENT

Àlex Solà @alex_sola @laviniagroup

Periodista de formació, ha fet de guionista i col·laborador en diversos mitjans de comunicació (Catalunya Ràdio, RAC1 o Betevé). Ha treballat en la creació de continguts per a diferents marques (Moritz, Mazda, Ayuda en Acción) des de diverses productores i agències, a més de fer consultoria de noves tecnologies per a altres empreses i institucions (Mango, Nestlé o UOC). Actualment dirigeix el portal d’informació satírica benegre.cat i forma part de l’equip de Creació i Desenvolupament de Continguts de Lavinia Audiovisual.

 

Amb la col·laboració de