Sessió SDE: Que fa la nostra competència ara? Com crear un panell de control d’informació a Internet

L’excés d’informació que genera Internet, suposa per a l’empresa, un esforç addicional en temps i capacitat per reconèixer i capturar la “informació bona” del seu sector, i transformar-la en coneixement i avantatge respecte a la seva competència.

Conèixer les últimes tècniques i tecnologies d’intel·ligència tecnològica, permet controlar millor el flux de la informació a Internet, i fins i tot automatitzar-lo.

OBJECTIUS:

  • Mostrar la metodologia i procediment a utilitzar, per seguir la informació de mercats  i sectors, amb la finalitat de conèixer que  estan fent els meus competidors internacionals, i fins i tot de la meva pròpia empresa, sense moure’s de l’oficina.
  • Aprendre a configurar un sistema automàtic a través d’Internet, per al que l’empresa estigui informada en tot moment del que esdevé en el seu mercat i als competidors de referència.

SESSIÓ ADREÇADA A:

Si esteu implicats en la comercialització d’una empresa cultural, no importa la seva mida, teniu l’oportunitat de conèixer les tècniques de control d’informació competitiva a Internet.

 

Atenció: per poder assistir al taller és imprescindible portar l’ordinador portàtil o tauleta amb dispositiu WI-FI i cable  d’alimentació.

 

PLACES LIMITADES. 1 PERSONA PER EMPRESA O ENTITAT.

 

HORARI I ESPAI

Divendres 18 d’octubre, de les 9.00 h a les 14:00 h.

UPF. Edifici ESCI-Born. Aula Mango. Passeig Pujades, 1. Barcelona 08003.

 

 

1) Per poder controlar informació, primer en de trobar-la. Metodologia de recerca d’informació estratègica a Internet.

  • Entendre com funciona la tecnologia dels cercadors internacionals.
  • Procediment de recerca i seguiment d’informació de països objectiu, competidors, i fins i tot de la pròpia empresa.
  • Exemples pràctics d’aplicació.

2) Creació, configuració i aplicació d’un panell de control automatitzat d’informació

  • Definició dels punts clau a controlar des del punt de vista d’una empresa cultural; competidors per països, marques, productes i serveis, promocions i esdeveniments, notícies, premsa, i més.
  • Anàlisi de les eines d’automatització de la informació i selecció de la més adequada en funció del que volem controlar.
  • Configuració d’un panell automatitzat d’aplicació immediata.

METODOLOGIA:

  • Exposició del contingut amb exemples, casos pràctics, i la interacció  amb l’assistent.
  • Es farà servir el mètode del cas a les aplicacions pràctiques reals.

PONENT:

Víctor de Francisco. Llicenciat en Ciències Empresarials, especialitat Management Internacional. Master en Finances, i Master en Internet Management pel Institut Català de Tecnologia (ICT). És professor de cursos i seminaris de Comerç Internacional, i Màrqueting Internacional, relacionats amb el món d’Internet, en més de 30 organismes, com les Cambres de Comerç, patronals, i universitats com la Universitat de Barcelona (UB), o l’Escola de Comerç Internacional (ESCI). Actualment és el director del Master en Marketing Digital Internacional (MDI) de la Pompeu Fabra, Escola de Comerç Internacional (ESCI).

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *


Catàleg d'espectacles per a escolars
Subscriu-te al nostre butlletí

FACEBOOK

La Mostra d'Igualada