L’excés d’informació que genera Internet, suposa per a l’empresa, un esforç addicional en temps i capacitat per reconèixer i capturar la “informació bona” del seu sector, i transformar-la en coneixement i avantatge respecte a la seva competència.

Conèixer les últimes tècniques i tecnologies d’intel·ligència tecnològica, permet controlar millor el flux de la informació a Internet, i fins i tot automatitzar-lo.

OBJECTIUS:

  • Mostrar la metodologia i procediment a utilitzar, per seguir la informació de mercats  i sectors, amb la finalitat de conèixer que  estan fent els meus competidors internacionals, i fins i tot de la meva pròpia empresa, sense moure’s de l’oficina.
  • Aprendre a configurar un sistema automàtic a través d’Internet, per al que l’empresa estigui informada en tot moment del que esdevé en el seu mercat i als competidors de referència.

SESSIÓ ADREÇADA A:

Si esteu implicats en la comercialització d’una empresa cultural, no importa la seva mida, teniu l’oportunitat de conèixer les tècniques de control d’informació competitiva a Internet.

 

Atenció: per poder assistir al taller és imprescindible portar l’ordinador portàtil o tauleta amb dispositiu WI-FI i cable  d’alimentació.

 

PLACES LIMITADES. 1 PERSONA PER EMPRESA O ENTITAT.

 

HORARI I ESPAI

Divendres 18 d’octubre, de les 9.00 h a les 14:00 h.

UPF. Edifici ESCI-Born. Aula Mango. Passeig Pujades, 1. Barcelona 08003.

 

 

1) Per poder controlar informació, primer en de trobar-la. Metodologia de recerca d’informació estratègica a Internet.

  • Entendre com funciona la tecnologia dels cercadors internacionals.
  • Procediment de recerca i seguiment d’informació de països objectiu, competidors, i fins i tot de la pròpia empresa.
  • Exemples pràctics d’aplicació.

2) Creació, configuració i aplicació d’un panell de control automatitzat d’informació

  • Definició dels punts clau a controlar des del punt de vista d’una empresa cultural; competidors per països, marques, productes i serveis, promocions i esdeveniments, notícies, premsa, i més.
  • Anàlisi de les eines d’automatització de la informació i selecció de la més adequada en funció del que volem controlar.
  • Configuració d’un panell automatitzat d’aplicació immediata.

METODOLOGIA:

  • Exposició del contingut amb exemples, casos pràctics, i la interacció  amb l’assistent.
  • Es farà servir el mètode del cas a les aplicacions pràctiques reals.

PONENT:

Víctor de Francisco. Llicenciat en Ciències Empresarials, especialitat Management Internacional. Master en Finances, i Master en Internet Management pel Institut Català de Tecnologia (ICT). És professor de cursos i seminaris de Comerç Internacional, i Màrqueting Internacional, relacionats amb el món d’Internet, en més de 30 organismes, com les Cambres de Comerç, patronals, i universitats com la Universitat de Barcelona (UB), o l’Escola de Comerç Internacional (ESCI). Actualment és el director del Master en Marketing Digital Internacional (MDI) de la Pompeu Fabra, Escola de Comerç Internacional (ESCI).