Notícies

Principals novetats de les bases generals de subvencions 2015

img recurs

Les bases generals 2015 presenten algunes novetats importants que cal tenir en compte abans de presentar la sol·licitud de subvenció. En resumim els punts claus.

Les empreses i les entitats en “crisi” no podran rebre un ajut
En compliment del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, cap entitat (pública o privada) podrà ser beneficiària d’una subvenció si es troba en una de les circumstàncies de crisi que estableix la UE en el Reglament 651/2014. Aquesta mesura afecta les societats mercantils (S.A., S.L.) públiques i privades, però també associacions, fundacions, cooperatives, autònoms o professionals, ONG, etc. que tinguin una activitat econòmica. Per activitat econòmica s’entén l’oferiment de béns i serveis en un mercat per aconseguir uns ingressos, malgrat que la seva finalitat sigui social o sense ànim de lucre.
Al peu d’aquesta notícia trobareu l’extracte del Reglament 651/2014 que estableix el concepte d’empresa en crisi.
Tramitació telemàtica de les sol·licituds
Totes les sol·licituds de subvencions i de beques s’han de realitzar pel canal telemàtic. En cas d’interrupció de la plataforma durant l’últim dia de termini, es podrà fer la gestió durant els tres dies hàbils següents, sempre que la persona interessada acrediti la incidència amb una captura de pantalla que mostri l’error.
Subcontractació
La subcontractació d’un servei per part de la persona beneficiària d’una subvenció es limita a un màxim del 50% del cost total del projecte, llevat que les bases específiques estableixin una altra xifra.
Despesa indirecta
La despesa indirecta (és a dir, les despeses fixes) no poden ser superiors al 10% del cost total del projecte, a no ser que les bases específiques estableixin un altre mínim.
Justificació
La desviació màxima permesa (és a dir, la diferència entre el pressupost i l’import justificat) serà com a màxim del 20%.
En cas que una persona sol·licitant justifiqui menys del 50% del pressupost aprovat pel Consell d’Administració, es tramitarà la revocació total de la subvenció concedida.
Els ens locals que presentin despeses superiors a 50.000 euros en cas d’obres i 18.000 euros en cas de serveis, sense IVA, hauran de presentar obligatòriament les tres ofertes dels contractes que adjudiquin.

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a