Els dies 26 i 27 de setembre arriba una nova edició de les Jornades CREA, un dia i mig de trobada, formació, creació, intercanvi, convivència i molt més!

Avançament programa:

Itinerari 1 – EQUILIBRISTAS DE LA CREACIÓN (Els equilibris i desequilibris en la creació) – dia 26 matí i tarda i dia 27 matí.

Jokin Oregi, autor i director de la companyia basca Marie de Jongh.

Taller dirigit a professionals de l’àmbit del teatre familiar que preten ser una trobada per a la reflexió i l’aprenentatge. A partir de la creació d’una micro-peça teatral, indagarem en les particularitats del procès creatiu.

Itinerari 2 – EVOLUCIÓ NECESSÀRIA – dia 26 matí i tarda i dia 27 matí

Eudald Ferré, actor, titellaire i constructor.

Un visió pràctica dins el procés creatiu de l’evolució de la tècnica del titella de guant a altres possibilitats dramatàtiques a partir de la forma i la interpretació tradicional i la relació titella-titellaire. L’experiència s’inicia amb la manipulació dels titelles des dins al castellet fins a arribar a l’eliminació del mateix, veurem que passa i cap on ens porta l’abstracció d’aquest element dramàtic que semblava primordial.

Itinerari 3 – Professionalitzant la gestió i reflexió sobre creació.

* Dia 26 matí:

–  ‘Com podem fer més creativa i efectiva la nostra comunicació?’ amb els periodistes Oriol Puig Taulé i Amaia Rodrigo Arcay.

       – ‘Què és, com funciona i cap on va el Programa.cat?’ amb el tècnic Joan-Antoni Martínez.

* Dia 26 tarda:

        – Què és un CRM i com pot ajudar a la teva organització? amb Alba Espejo

Sovint el dia a dia ens fa treballar de manera improvisada i no som conscients que el veritable actiu de les organitzacions no és exclusivament el seu contingut, sinó el coneixement que tenim dels nostres clients a través de les bases de dades. Els canvis tecnològics i dels hàbits de compra dels darrers anys ens porten a incorporar canvis en la gestió del nostre públic i en la definició de les polítiques de màrqueting de client.
Treballem amb usuaris i públic amb diferents necessitats especials, els coneixem, parlem amb ells per telèfon, desem els correus electrònics que ens hem enviat, etc. Però, si no treballem amb un CRM (Customer Relationship Management) o sistema de gestió de la relació amb els clients, no tenim tota la informació ubicada en un mateix espai on podem accedir per fer-ne seguiment. El CRM és una eina clau de gestió del dia a dia per a la nostra organització. Ens permet segmentar, per públic objectiu, la nostra base de clients, i gestionar correctament la informació de què disposem. Podem treballar molt més les accions de màrqueting: accions de fidelització, llançament de promocions, programar campanyes de màrqueting, etc.
Què veurem a la sessió?
·        El CRM: gestió de la relació amb el client.
·        La base de dades de clients, els beneficis de la segmentació.
·        Estratègies partint del màrqueting relacional.
·        Com facilita l’organització de les accions de màrqueting.
·        Eines online disponibles: CRM de pagament i gratuït.

* Dia 27 matí:

        – La Revolució dels contes – Una revisió dels contes i les llegendes amb perspectiva de gènere, amb  Cristina Vila de Igualtat Creativa (Sociòloga i Agent d’Igualtat)

 Les llegendes o els contes infantils són un apropament molt important per a la mainada al món de la fantasia, a l’aprenentatge, a la construcció de somnis… i esdevenen un dels canals que contribueixen a la identificació i a l’aprenentatge de rols sexuals i de les relacions entre els sexes. 

Les imatges, les paraules, els guions de vida que es narren a les històries, transmeses i observades durant molt de temps per les criatures, són eines de transmissió d’estereotips. Per tant, els contes són un agent de transmissió de normes, valors i ideologies malgrat que no tinguem consciència del poder que tenen i els valors que transmeten. 

Una llegenda, una història, un conte explicat o representat inculca idees, creences i valors socials; socialitzen; legitimen funcions i rols; transmeten models d’actuació; ofereixen models d’identificació des del punt de vista emocional; mostren maneres de resoldre conflictes i ofereixen una font d’imaginació i també de creació on projectar somnis i també pors. 

Una anàlisi amb perspectiva de gènere ens permet identificar el caràcter clarament sexista dels continguts, valors, dels atributs dels personatges femenins i masculins, de les accions i dels trets emocionals dels personatges. A partir d’aquí, serà decisió nostra adequar les velles històries als valors de la coeducació. 

Objectius de la sessió:

  • Identificar la construcció de rols i d’estereotips en els contes tradicionals i les llegendes. 
  • Oferir un espai per reflexionar i transformar les històries i adequar-les als valors coeducatius.

Podem transformar o canviar els contes i les llegendes? 

No es tracta de deixar d’explicar les llegendes o els tradicionals, sinó de començar a analitzar-los i a representar aquest canvi a través de la capacitat de crear històries, veure què en pensen dels personatges i amb quins s’identifiquen els infants. Les nenes també volen i desitgen viure aventures i hi ha nens decidits a tenir una vida tranquil·la i mostrar les seves emocions. 

Durant la sessió treballarem recursos per poder transformar les històries infantils: 

  • Canviar els adjectius de la llegenda. 
  • Canviar les situacions i el desenllaç de l’acció amb un “I a tu, com t’agradaria que fos”
  • Reinventar alguna escena i fer que no sigui sexista.
  • Acabar les històries amb finals diferents
  • Canviar els personatges, fent que res ni ningú els encasellin en allò que desitgen ser.

ACTIVITAT NOCTURNA!!! amb Zero en Conducta Teatro Gestual y de Títeres que es presentaran un assaig obert del seu nou treball Eh man hé.

Antigament els Cheyenne deien Ei man hé! a les persones amb diversos esperits. Aquesta és la història d’un Eh man hé i els seus cinc esperits. Ballarins/es, actors físics i titellaires donen vida al cos, les emocions i la imaginació de Nolan, el nostre protagonista, que en el seu condició de titella es pregunta Què és allò que em mou?

L’assaig obert serà a les 20.30 h. al Teatre Foment de Juneda.

PLACES LIMITADES!!!

Preus inscripcions:

1/2 dia 1 dia 1 dia i 1/2
Socis TTP 40 € 60 € 85 €
Socis APCC, APdC, AADPC i APGCC 49,50 € 72 € 99 €
No socis 55 € 80 € 110 €

Notes:

  • 1/2 dia – inclou la sessió d’un matí o la tarda i un àpat
  • 1 dia – inclou dues sessions, dos àpats i l’allotjament en habitació compartida en lliteres.
  • 1 dia i 1/2 – inclou totes les sessions de l’itinerari escollit, tres àpats més esmorzar i allotjament en habitació compartida en lliteres
  • S’ha de portar sac de dormir o llençols i tovallola.

En breu publicarem tot el programa detallat.

Dates: dimecres 26 de setembre de 9:30 a 23:00 h.  i 27 de setembre de 9:30 a 15:00 h.

Lloc: Ecocentre Les Obagues de Juneda, Lleida

Inscripció: Places limitades!!! – Formulari d’inscripció: AQUÍ