La música, clau de desenvolupament en el nen des de molt petit

Fa uns dies, sortia publicat al Diari La Región per Alberto Santacruz, aquest article sobre la funció de la música en el desenvolupament dels nens que volem compartir en vosaltres.
Amb les activitats musicals potencien autoestima i memòria i milloren en la seva psicomotricitat
Generacions de nens han passat per escoles de música i conservatoris per ocupar les seves tardes aprenent a tocar un instrument. Es tracta d’una activitat que compagina la seva vessant més lúdica amb uns estudis paral · lels a la tasca escolar, que generalment s’afegeixen als deures ordinaris, pel que requereix grans dosis de motivació (dels infants que han d’aplicar a això i dels pares que han de recolzar-).
Un grup de nens, durant una de les seves primeres classes de violí al costat d'Helena Pujol. (Foto: MORELL)Un grup de nens, durant una de les seves primeres classes de violí al costat d’Helena Pujol. (Foto: MORELL)
La importància de la música en el desenvolupament dels infants és posada en valor per experts en educació infantil, que consideren ajuda al menor al desenvolupament de diferents aspectes de la seva personalitat. Entre aquests, destaquen que la música desenvolupa la psicomotricitat, competències en idiomes, pensament lògic i múltiple, potencia la seva sensibilitat artística, augmenta la seva capacitat d’autoescolta i reflexió, empatia i habilitats socials, alhora que els fa guanyar en autoestima i responsabilitat.

És més, com més aviat s’iniciïn en el desenvolupament dels sentits musicals, molt millor. Tant, que es dóna el cas de nens que no han complert els tres anys d’edat i ja freguen l’arc sobre les cordes del violí. En aquest sentit destaca el conegut com a ‘Mètode Colina’.

Sota la premissa que el nen ‘s’ho passi bé amb la música’ a través d’activitats lúdiques i educatives, el mètode Pujol, la impulsora Helena Pujol desenvolupa a Alacant i també anomenat ‘Mètode del Violí Natural’, permet als petits assolir millors nivells d’autoestima i de memòria, els ajuda en el seu psicomotricitat i els atorga ‘una oïda absolut “. ‘Pretenc que siguin músics globals’, afirma aquesta violinista, també compositora i directora de la Jove Orquestra Contemporània de la província d’Alacant.

‘PER SEMPRE’

Pujol considera que començar a estudiar música tan d’hora és una forma excel · lent d’activar el cervell. ‘Tota la informació que fiquem en les seves neurones a aquesta edat serà una informació que quedarà per sempre, ja que encara no s’han soldat definitivament les neurones “, ha argumentat.

Però, ¿per què el violí per endinsar els nens en el camí de la música, i no la flauta o la guitarra, instruments més a mà?. El violí, igual que qualsevol altre instrument de corda fregada, com la viola, el violoncel o el contrabaix, és ‘l’instrument que major activació neuronal i, per tant, cerebral té’, respon la musicòloga que ha fet del seu mètode un dels pilars de l’introducció del nen en les primers passos musicals.

Després del violí i seguint una escala de major a menor activació neuronal, un fet que, segons sosté, “està científicament provat ‘, li seguirien el piano, els instruments de vent i, finalment, els instruments de percussió. A més de tocar l’instrument, Pujol ensenya als seus petits alumnes el llenguatge musical, la lectura de notes, els ritmes i poc a poc la història de la música a través dels seus compositors, el que els fa sentir-se molt més involucrats en la importància de el que estan aprenent.

No Comments Yet

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *


Catàleg d'espectacles per a escolars
Subscriu-te al nostre butlletí

FACEBOOK