Notícies

JORNADA DE MÀRQUETING CULTURAL. Conèixer l'usuari i connectar amb la comunitat

El Departament de Cultura, a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics de la Direcció General de Creació i Empreses Culturals, organitza aquesta jornada amb la finalitat de trobar un espai de reflexió sobre el binomi màrqueting i consum cultural, i fer un pas endavant en l’estratègia dels creadors i les empreses del sector.
El màrqueting és necessari i adequat per a la cultura? Les estadístiques d’hàbits culturals i les dades reals de consum que ara ja podem analitzar no admeten dubte.
Si volem arribar a més públics, si volem que la nostra feina com a gestors culturals sigui sostenible i útil per a la societat que molt probablement ens cofinança, no hi ha ajuda que no necessitem. I el màrqueting s’ha mostrat eficaç en aquest objectiu.
Què podem fer per incrementar la demanda? Són tots els nostres usuaris iguals o podem diferenciar-los i fer-los propostes més adaptades als seus interessos? Com ho fan en altres llocs? Alguns casos d’èxit aplicables i interessants? Aquestes són, entre d’altres, algunes de les preguntes que respondrà la jornada.
OBJECTIU
De la mà d’experts internacionals en màrqueting, amb un gran bagatge teòric i experiència en l’aplicació real en el dia a dia en l’àmbit cultural, coneixerem bones pràctiques, com treballar la generació de la demanda, i com analitzar i entendre la complexitat de les nostres audiències per servir-les millor.
DATA i ESPAI
Dijous 23 d’octubre, de 9:00 a 13:45 h.
Claustre de l’Arts Santa Mònica. Rambla Santa Mònica, 7. 08002 Barcelona

#marquetingcult
#sdeicec
09.00 – 09.15 h. REGISTRE D’INSCRIPCIONS

09.15 – 09.30 h. PRESENTACIÓ INSTITUCIONAL a càrrec de Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals.
@jordisellas
09.30 – 10.15 h. FOMENTANT LA DEMANDA EN LES ARTS a càrrec d’Alan Brown, Director de Wolfbrown, San Francisco, EEUU.

Alan Brown és un destacat investigador i consultor a escala internacional dins del sector de les arts i de la gestió cultural. El seu treball se centra a entendre la demanda de l’usuari dins del context de les experiències culturals i a ajudar les institucions culturals, les fundacions i les agències a veure noves oportunitats, a prendre decisions i a respondre als canvis que afronta el sector. Els seus estudis han introduït un nou vocabulari al lèxic de la participació cultural i han impulsat el sector cap a una visió més clara del panorama cultural, en transformació constant. Participa freqüentment en conferències nacionals i internacionals sobre el comportament del públic, les tendències en participació cultural i el sistema de valors que envolta els programes culturals.
10.15 – 11.00 h.  UN NOU MÀRQUETING MIX PER A LES ARTS? a càrrec de Lanfranco Li Cauli, Director Comunicació i Màrqueting de la fundació Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’EuropaMilà, Itàlia. @licaulil

Llicenciat en Administració d’Empreses amb l’especialització de màrqueting. Des de l’any 1998, treballa al Departament de Comunicació i Màrqueting de la Fondazione Piccolo Teatro di Milano – Teatro d’Europa, el qual dirigeix des de l’any 2013. Des de la seva àrea, coordina les activitats comunicatives del teatre, incloent-hi totes les seves publicacions i el web. També gestiona les accions de relació i de promoció amb el públic, el sistema de venda d’entrades i la coordinació dels socis i els patrocinadors de l’equipament.
11.00 – 11.30 h. PAUSA
11.30 – 12.15 h. CRM: SÓN TOTS ELS USUARIS IGUALS? a càrrec de Katy Raines, Sòcia d’Indigo-Ltd., Birmingham, Regne Unit.

Katy Raines va treballar durant dotze anys com a sènior màrqueting en organitzacions artístiques regionals abans d’esdevenir consultora a Indigo Ltd. És coneguda pel seu treball en màrqueting relacional i de dades, lleialtat de l’usuari i marca, i ha estat ponent habitual en conferències i esdeveniments relacionats tant amb el sector cultural com econòmic. Va crear un projecte de personalització per a la Universitat de Durham, en la qual va cursar un MBA el 2005.
Treballa a tot el Regne Unit amb una gran varietat d’organitzacions, incloent-hi el Warwick Arts Centre, The Lowry, la Symphony Hall de Birmingham i la City of Birmingham Symphony Orchestra. A més, actualment forma part d’un projecte de 4 anys al sud de Noruega per “professionalitzar la CRM”.
@katyraines
12.15h – 13.00 h. MÀRQUETING VS. CULTURA a càrrec de Raúl Ramos, soci director d’Asimétrica

Llicenciat en Dret, MBA i Màster en Gestió Cultural, té més de 10 anys d’experiència en llocs directius de gestió per a organitzacions culturals. En el camp de les polítiques culturals, va ser consultor en gestió cultural per al Jersei Arts Trust a la Gran Bretanya l’any 2003. Amb experiència en els sectors de les arts escèniques, plàstiques i audiovisuals a escala internacional, el 2010 decideix unir-se a diversos professionals i experts per posar en marxa Asimétrica, una consultora especialitzada en gestió cultural, màrqueting i desenvolupament d’audiències per a organitzacions culturals.
@asimetricaorg
13.00  – 13.45 h. DEBAT OBERT DE CLOENDA Modera Ferran López, soci fundador de l’assessoria de màrqueting cultural i anàlisi de dades TekneCultura.

Soci fundador de l’assessoria de màrqueting cultural i anàlisi de dades TekneCultura i, anteriorment, de la productora musical Produccions ContraBaix. Postgrau en Gestió Cultural a la Universitat Pompeu Fabra, MBA a la Universitat Oberta de Catalunya i estudis d’Anàlisi de Dades a la Universitat Johns Hopkins.
@teknecultura

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a