El pressupost públic en cultura a Catalunya l’any 2014 va ser de 878,5 milions d’euros. L’Administració local és la que destina més recursos a l’àmbit cultural, el 61 % del total. L’aportació de l’Estat en cultura a Catalunya significa un 1,8% del total, i ha disminuït un 78,6 % en relació a 2010.
A partir de la premissa que la cultura reclama d’uns recursos públics adequats, és important també preguntar-se per altres vies de finançament: micromecenatge i fórmules de finançament col·lectiu, mecenatge, col·laboració entre projectes culturals i empreses…
En aquest context, el tercer sector cultural té la seva pròpia idiosincràsia. A vegades, la recerca d’altres vies d’ingressos comporta l’adequació d’objectius a lògiques de mercat que no sempre són consubstancials als moviments associatius de l’àmbit de la cultura. Com posar en valor l’activitat associativa? Cal posar l’èmfasi en el retorn social de les activitats culturals? En la creació de capital social? La localització territorial, quins avantatges ens proporciona?
Aquesta Jornada s’adreça a tècnics municipals de cultura, entitats del sector cultural i gestors culturals
DIA: 9 de juny de 2016
LLOC: Sala d’Actes del Palau Marc. Rambla de Santa Mònica, 8 Barcelona
HORARI: de 9.30h a 14.30h
ORGANITZEN:
PROGRAMA
9.30h Recepció i lliurament de material
9.45h Obertura de la Jornada
Lluís Puig, Director General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals i David Ibáñez, Director Artístic de Fira Mediterrània de Manresa
10.15h Com i per què apostem pel teu projecte?
Gemma Sendra, Directora executiva de la Fundació Catalunya Cultura
11.30h Pausa
12.00h Casos d’èxit i bones pràctiques:
- El micromecenatge per impulsar projectes de cultura popular. Miquel Burgès, Cap de colla dels Gegants de Molins de Rei
- Cultsurfing: catalogar, connectar i donar visibilitat a projectes culturals singulars. Carol Duran, Coordinadora de Cultsurfing
- El finançament de la Festa Major de Sant Fèlix. Àngel Hom, Cap Servei de Cultura Ajuntament de Vilafranca del Penedès
- Un Club de Mecenatge amb molta trajectòria. Salvador Sunyer, Director Artístic del Festival Temporada Alta
13.00h Taula de debat. Patrocini i mecenatge: La dimensió econòmica dels projectes associatius
MODERA: Toni González, Consultor per a les arts escèniques i la gestió internacional de la cultura
- DAVID CAMPS. Responsable del Departament de Màrketing i Fundraising de la Fundació Vicente Ferrer
- JOAQUIM RUCABADO. President de la Confederació Sardanista de Catalunya
- JONÀS SALA. Cofundador i administrador de Verkami. Doctor en Física
- RUBÉN TORRALBA. President de la Coordinadora de Colles Castelleres de Barcelona
14.30h Cloenda
0 comentaris