Notícies

Finances bàsiques per a no financers I: el compte de resultats i el balanç

OBJECTIUS
Familiaritzar les persones assistents amb els conceptes econòmics i financers que afecten la seva activitat, tant si es tracta d’una societat com d’un autònom.
METODOLOGIA
La formació és eminentment pràctica, dinàmica, participativa i d’aplicació immediata al lloc de treball.
El diàleg, la interacció, la participació activa, la recuperació de l’experiència com a font de coneixement, la reflexió dels participants i la recerca de l’aplicació dels coneixements adquirits són elements rellevants per a la formació.
Incorporar, especialment a l’inici de les sessions, explicacions teòriques introductòries que es complementen posteriorment amb exemples i casos del mateix entorn de les persones assistents.
Totes les sessions es duran a terme de manera interactiva buscant en tot moment la participació de les persones assistents. La metodologia emprada serà:

  • Teoria
  • Pluja d’idees (brainstorming)
  • Exercicis específics
  • Casos empresarials

Sessió adreçada a gerents i gestors de les empreses i entitats del sector cultural i creatiu.
Aforament limitat. Només s’admetrà la inscripció d’una persona per empresa o entitat. 
PROGRAMA
1. Introducció a les finances
a)     Què són les finances?
b)     Quina finalitat tenen les finances?
c)     Conceptes i termes financers més utilitzats
e)     Diferència entre ingrés, cobrament, despesa i pagament
e)     Conceptes més utilitzats
2. Instruments bàsics: compte de resultats i balanç
a)      Compte de resultats (rendibilitat de l’empresa)
• Què és el compte de resultats? Quina informació ens proporciona?
• Concepte, finalitat, tipus de comptes de resultats i composició (Marge Brut, Ebitda, Bait, IVA, Resultat Net)
• Ingressos (despeses vs cobraments) i pagaments
• Amortització, provisió
• Impacte sobre el flux de caixa (cash flow)
• Exercicis i casos
b)     Balanç de situació (situació financera de l’empresa)
• Què és el balanç? Quina informació ens proporciona?
• Concepte de masses patrimonials, elements que les formen (actiu, passiu)
• Ordenació i classificació (Patrimoni Net, Passiu no Corrent, Passiu Corrent, Actiu no Corrent, Actiu Corrent)
• Situació patrimonial de l’empresa
• Exercicis i casos
FORMADOR
Salvi Hernández Barjola
Enginyer informàtic, postgraduat en direcció de tecnologies, MBA per EAE-UPC. Ha cursat el programa de Creació d’empreses d’ESADE, i el programade Direcció general (PDG) d’IESE. Expert en assessoria i consultoria empresarials en l’àrea financera, en gestió de persones, en sistemes d’informació, en gestió de projectes i processos. Soci director de Sigma Consulting. Docent i conferenciant en diverses universitats, escoles de negocis i empreses.

HORARI

23-03-2017. 09:00h-14:00 hores

ESPAI

Sala d’actes del Museu Dr. Melcior Colet
c/ Buenos Aires 56-58.
Barcelona 08036.
INSCRIPCIONS AQUÍ

Comparteix-ho:

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

ttp

Espai MARBI, Partida Bovà, 7
25196 Lleida
Tel. (+34) 649.567.851 · ttp@ttp.cat
Gerent TTP: Abigail Ballester Ariño
Horari: de dilluns a divendres de 9 h. a 14 h.

Vols rebre les novetats de l’associació?
Segueix-nos a